اخبار فناوری

تراشه Exynos 2200 سال گذشته در تست ردیابی میانگین FPS، Snapdragon 8 Gen 2 را شکست داد.

جدیدترین چیپست موبایل پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2که به صورت انبوه بر روی فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید می شود، روی کاغذ بهترین تراشه در دنیای اندروید است. در آزمایش‌های قبلی، این تراشه 45 درصد سریع‌تر از Exynos 2200 سامسونگ در بنچمارک‌های چند هسته‌ای ظاهر شد. با این حال، هنگام انجام آزمایش‌های ردیابی پرتو، داستان کاملاً متفاوت است. زیرا پردازنده گرافیکی AMD RDNA2 با نام Xclipse 920 که در تراشه Exynos 2200 استفاده می شود، در میانگین FPS از گرافیک Adreno 740 Snapdragon 8 Gen 2 بهتر عمل می کند.

عملکرد تراشه Exynos 2200 در تست raytracing

با معرفی رسمی ZTE nubia Red Magic 8 Proسایت اینترنتی Android Authority اخیراً این پرچمدار مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 در مجموعه بنچمارک گرافیکی Basemark Vitro مورد آزمایش قرار گرفت. از ردیابی پرتو برای بهبود کیفیت بازتاب ها استفاده می کند، در حالی که هایلایت ها و سایه ها با استفاده از شطرنجی سازی سنتی ارائه می شوند. اکنون، با توجه به اینکه Red Magic 8 Pro به عنوان یک گوشی هوشمند گیمینگ مورد هدف قرار گرفته است، باید به راحتی گلکسی S22 Ultra مجهز به Exynos 2200 را شکست دهد، درست است؟

خوب، ما هم به اندازه خوانندگان خود از دیدن این نتایج شگفت زده شده ایم. زیرا در رده متوسط ​​FPS، تراشه Exynos 2200 در واقع با دریافت 21.6 فریم در ثانیه، چیپست Snapdragon 8 Gen 2 را با سرعت 17.6 فریم در ثانیه شکست می دهد. با این حال، اسنپدراگون 8 نسل 2 همچنان از مزیت قابل توجهی در حداکثر و حداقل FPS برخوردار است. از آنجایی که مجموعه آزمایشی به تنهایی شامل صحنه های ردیابی پرتو نمی شود، اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای حداکثر FPS بالاتری است زیرا در شطرنجی سازی سنتی بهتر عمل می کند.

عملکرد تراشه Exynos 2200 در تست raytracing

عملکرد تراشه Exynos 2200 در تست raytracing

این آزمایش چندین بار بر روی هر دو گوشی هوشمند اجرا شد تا اطمینان حاصل شود که اجرای اولیه باگ نبود، اما نتایج یکسان بود. علاوه بر این، Redmagic 8 Pro از نسخه جدیدتر API Vulkan نسبت به Galaxy S22 Ultra استفاده می‌کند، بنابراین پشتیبانی نرم‌افزاری برای گوشی به وضوح مشکلی ندارد. به نظر می رسد اسنپدراگون 8 نسل 2 از Exynos 2200 در شرایط آزمایشگاهی کندتر است، حداقل در ردیابی اشعه.

در سایر بنچمارک ها، تراشه پیشرفته کوالکام به راحتی آخرین چیپست پرچمدار سامسونگ را شکست می دهد، بنابراین واضح است که قابلیت های سخت افزاری آن به ردیابی پرتو محدود می شود. با کلیک بر روی لینک منبع می توانید تمام تست های انجام شده توسط Android Authority را بررسی کنید. همچنین توجه داشته باشید که Snapdragon 8 Gen 2 در Redmagic 8 Pro را نمی توان با A16 Bionic در iPhone 14 Pro Max مقایسه کرد زیرا گوشی اپل متأسفانه از ray tracing پشتیبانی نمی کند.

نظر شما در مورد عملکرد تراشه اگزینوس 2200 در تست ردیابی پرتو چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا