اخبار فناوری

تراشه بعدی MacBook Pro M1X در دو مدل 10 هسته ای معرفی می شود

پردازنده M1X گام بعدی در استفاده از سیلیکون سفارشی برای مک و به عنوان مثال بعدی خواهد بود M1ما باید تحت تأثیر آنچه قرار می دهد تحت تأثیر قرار بگیریم. گفته می شود که اپل ، درست مانند پردازنده های قبلی ، تراشه M1X آینده شما نیز در دو نسخه برای می آید مک بوک پرو و بر خلاف M1 ، این تفاوت می تواند آشکارتر باشد و منجر به بهبود ملموس در عملکرد شود.

مدل های تراشه مک بوک پرو M1X

طبق گفته مارک گورمن بلومبرگ ، جایی که M1 در پیکربندی های گرافیکی 7 هسته ای و 8 هسته ای موجود است ، M1X می تواند حالت های 16 و 32 هسته ای را وارد کند. در حالی که این خبرنگار اشاره می کند که باید منتظر مدل های بازطراحی شده مک بوک پرو اپل باشیم تا پایان این ماه بودن، MacRumors در مورد اینکه آیا مشتریان می توانند بین MacBook های 14 اینچی و 16 اینچی با مشخصات شامل دو چیپست رده بالا ، آزاد باشند یا خیر.

M1 با پردازنده 8 هسته ای و GPU 7 هسته ای تنها مک بوک ایر این دستگاه با قیمت 999 دلار در اختیار مشتریان قرار گرفت. با این حال ، اگر آنها می خواستند یک پردازنده 8 هسته ای و گرافیک 8 هسته ای برای عملکرد بیشتر داشته باشند ، باید 1249 دلار خریداری می کردند. مک بوک پرو خرج می کردند. همین رویکرد برای Imec تصور مجدد شد این امر نیز صدق می کند و برای دریافت تنظیمات 8 هسته ای و GPU 8 هسته ای فقط باید 200 دلار دیگر بپردازید.

تراشه مک بوک پرو M1X

تراشه مک بوک پرو M1X

مبالغه نیست که اپل چنین مدل هایی را ارائه می دهد. به تازگی ، این شرکت این عمل را به تراشه های مورد استفاده در iPhone جدید خود نیز گسترش داده است ، زیرا A15 بیونیک در حال حاضر دارای 4 هسته GPU برای آیفون 13 و 13 مینی بود ، در حالی که iPhone 13 Pro و 13 Pro Max آنها 5 هسته گرافیکی دارند. با A15 Bionic ، ممکن است اپل مجبور شده یکی از هسته های گرافیکی خود را به دلیل کمبود تراشه جهانی غیرفعال کرده و با شرایط وضع شده موافقت کند.

MacBook Pro بزرگتر 16 اینچی ممکن است از مدل بهتری با GPU 32 هسته ای سود ببرد. زیرا هسته های اضافی به معنای نیاز به قدرت بیشتر و افزایش خروجی گرما است. فضای خنک کننده بزرگتر مک بوک پرو 16 اینچی به این معنی است که احتمالاً دارای خنک کننده قوی تر و باتری بزرگتری نسبت به مدل 14 اینچی است.

خوشبختانه ، برای کسانی که عملکرد پردازنده را بر گرافیک ترجیح می دهند ، ما معتقدیم که خانواده MacBook Pro که دوباره طراحی شده اند دارای هسته های مشابه پردازنده M1X خواهند بود. طبق گزارشات قبلی ، هشت مورد از این هسته ها بر عملکرد و دو هسته دیگر بر بهره وری انرژی تمرکز می کنند.

عملکرد پردازنده گرافیکی M1X اپل تقریباً مشابه لپ تاپ RTX 3070 است و 50 درصد کمتر مصرف می کند

در نهایت ، آیا می خواهید یک گرافیک 32 هسته ای برای مدلهای 14 و 16 اینچی مک بوک پرو داشته باشید؟ نظر شما چیه؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا