اخبار فناوری

تبلت گوگل پیکسل تنها می تواند نسخه 64 بیتی اندروید 13 را اجرا کند

در حالی که اپل در سال 2017 با عرضه iOS 11 به پشتیبانی از نسخه 64 بیتی این سیستم عامل روی آورد، اندروید همچنان از برنامه های قدیمی 32 بیتی پشتیبانی می کند. با این حال، گوگل سیاست خود را برای پشتیبانی از نسخه 64 بیتی تغییر می دهد و اندروید 12 سال گذشته اولین نسخه این سیستم عامل بود که تنها از برنامه های 64 بیتی پشتیبانی می کرد. در حالی که گوگل با اندروید 13 که به تازگی منتشر شده هیچ تغییر قابل توجهی در این زمینه ایجاد نکرده است، گفته می شود این شرکت در حال کار بر روی نسخه 64 بیتی اندروید 13 برای تبلت پیکسل این خود آینده است.

دارای نسخه 64 بیتی اندروید 13 توسط تبلت پیکسل

راستی میشال رحمان، گوگل در حال حاضر در حال آزمایش نسخه 64 بیتی اندروید 13 برای دستگاهی به نام “Tangor” است. برای کسانی که نمی‌دانند، این اسم رمز به تبلت پیکسل آینده اشاره دارد که این شرکت در رویداد I/O 2022 خود به نمایش گذاشت. اگر تبلت پیکسل تنها با نسخه 64 بیتی اندروید 13 عرضه شود، جزو اولین دستگاه‌های اندرویدی خواهد بود که حذف پشتیبانی 32 بیتی

حذف پشتیبانی 32 بیتی در تبلت پیکسل احتمالاً مصرف رم را کاهش می دهد، اما این تبلت نمی تواند برنامه های 32 بیتی را اجرا کند. این نباید برای اکثر کاربران مشکلی ایجاد کند، زیرا همه برنامه‌های اخیراً به‌روزرسانی شده در Google Play به دلیل دستوری که Google در سال 2019 اعمال کرده است، پشتیبانی 64 بیتی را ارائه می‌کنند.

دارای نسخه 64 بیتی اندروید 13 توسط تبلت پیکسل

دارای نسخه 64 بیتی اندروید 13 توسط تبلت پیکسل

با برنامه‌ریزی ARM برای حذف پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی از پردازنده‌های تلفن همراه آینده، زمان آن فرا رسیده است که اندروید به پشتیبانی فقط 64 بیتی روی بیاورد. نسخه 64 بیتی اندروید 13 برای تبلت پیکسل می تواند نقطه شروع این انتقال باشد، اما احتمالاً باید کمی صبر کنیم تا ببینیم اوضاع چگونه پیش می رود. از آنجایی که گوگل بیانیه رسمی در این مورد منتشر نکرده است، نمی توانیم مطمئن باشیم که آیا نسخه 64 بیتی اندروید 13 در این دستگاه استفاده خواهد شد یا خیر. با این حال، این شرکت ممکن است فقط از آن برای آزمایش داخلی استفاده کند و در نهایت تبلت خود را به عنوان دستگاه های دیگری که از برنامه های 32 بیتی و 64 بیتی پشتیبانی می کنند، به بازار عرضه کند.

نظر شما در مورد تبلت پیکسل که نسخه 64 بیتی اندروید 13 را اجرا می کند چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا