اخبار فناوری

تبدیل گوشی به وب کم به طور پیش فرض در اندروید 14 انجام می شود

شاید فکر کنید با اندروید 14 فاصله زیادی داریم، اما طبق سنت گوگل، اولین نسخه توسعه دهنده محدود این سیستم عامل باید ماه آینده ارائه شود. اخیراً متوجه شدیم که گوگل ممکن است به زودی امکان تبدیل تلفن اندرویدی شما به وب‌کم USB پیش‌فرض در اندروید 14 را ارائه دهد. تبدیل گوشی به وب کم در اندروید 14 بدون شک، ممکن است تحت تأثیر اپل باشد که عملکردهای مشابهی را بین آیفون و مک ارائه می دهد. البته وایرلس بود.

تبدیل گوشی به وب کم در اندروید 14

بر کسی پوشیده نیست که وب کم های رایانه شخصی جذاب نیستند. به همین دلیل است که کاربران اغلب استفاده از وب‌کم شخص ثالث خارجی را انتخاب می‌کنند.

بسیاری از کاربران حتی شروع به استفاده از تلفن های خود به عنوان وب کم کرده اند، اما این نیاز به نصب برنامه های شخص ثالث دارد. اکنون به نظر می رسد گوگل در حال کار روی راهی برای تبدیل تلفن اندرویدی شما به وب کم USB است.

میشال رحمان، تحلیلگر مشهور اندروید امروز در توییتی نوشت که گوگل در حال کار بر روی ساخت گوشی اندرویدی شما یک وب کم USB است. سخنرانی او بر اساس اطلاعات مشاهده شده در پروژه منبع باز Android یا مخزن AOSP است که نشان می دهد اندروید در حال افزودن سرویس “DeviceAsWebcam” است.

اگر با AOSP آشنایی ندارید، این یک پروژه توسعه سیستم عامل اندروید خام منبع باز است که توسط گوگل ارائه شده است. این به هر کسی اجازه می‌دهد تا کد و تغییرات را تحت نظارت Google بررسی و مشارکت کند.

سرویس «DeviceAsWebcam» به عنوان «سرویس جدیدی که دستگاه اندرویدی را به وب‌کم تبدیل می‌کند» توصیف می‌شود. این ویژگی روی دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند که از حالت گجت استاندارد UVC (کلاس ویدیوی USB) پشتیبانی می‌کنند و قادر به ارسال داده‌های ویدیویی هستند.

تبدیل گوشی به وب کم لزوماً برای اندروید جدید نیست. همانطور که قبلا ذکر شد، برنامه هایی وجود دارند که می توانند به شما در رسیدن به این هدف کمک کنند. اما این اولین باری است که اندروید از تبدیل گوشی شما به یک گجت UVC که نیازی به کمک برنامه شخص ثالث ندارد، پشتیبانی می کند.

نام اندروید 14 در داخل گوگل با اسم رمز «کیک وارونه» شناخته می شود.

این گوشی را به یک وب کم تبدیل می کند اندروید 14 هنوز مشخص نیست که آیا به طور رسمی منتشر می شود یا خیر. باید منتظر بمانیم تا بالاخره این سیستم عامل عرضه شود، سپس دوباره منتظر بمانیم تا رابط های کاربری سفارشی برندهای دیگر آماده شود و ببینیم آیا این ویژگی به شما می رسد یا خیر!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا