اخبار فناوری

تا سال 2025 قیمت خودروهای برقی احتمالاً با خودروهای بنزینی برابری خواهد کرد

خودروهای برقی و افزایش استفاده از آنها مسیری است که بشر برای حفاظت از محیط زیست طی خواهد کرد و به مرور زمان این خودروها جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی خواهند شد. گمانه زنی های زیادی در این زمینه وجود داشته است اما به گفته ولوو احتمالا تا سال 2025 قیمت خودروهای برقی مانند خودروهای بنزینی خواهد بود. مایفون مگ بیا

تا سال 2025 قیمت خودروهای برقی احتمالاً با خودروهای بنزینی برابری خواهد کرد

ولوو اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2030 به تولید 100 درصد خودروهای الکتریکی دست یابد. به گفته این شرکت، برای دستیابی به این هدف، ولوو 33 درصد از سهام Aurobay را واگذار خواهد کرد. این یک سرمایه گذاری مشترک با هلدینگ جیلی است. با این کار او به طور کامل از مشارکت در توسعه و ساخت موتورهای احتراق داخلی کناره گیری می کند.

این تصمیم ولوو را به اولین خودروساز در جهان تبدیل می کند که به طور کامل از توسعه و تولید موتورهای احتراق داخلی کناره گیری می کند. ولوو می گوید تا سال 2025، 50 درصد از فروش جهانی این شرکت به خودروهای الکتریکی و 50 درصد باقی مانده احتمالاً هیبریدی خواهد بود. همچنین تا سال 2030 این برند به طور کامل به تولید خودروهای برقی روی آورده و تمامی خطوط تولید خود را بر روی این خودروها متمرکز خواهد کرد.

قیمت خودروهای برقی تا سال 2025

در حال حاضر خودروهای برقی بسیار گران هستند. همه گیر بودن و نبود تراشه یکی از دلایل گرانی این خودروهاست. علاوه بر این، قیمت بالای باتری های لیتیومی و قیمت بالای بنزین باعث افزایش تقاضا برای خودروهای برقی شده است. این تقاضای شدید کاهش قیمت خودروهای برقی را دشوار می کند و قیمت خودروهای برقی همچنان در حال افزایش است.

قیمت برخی از مواد مورد استفاده در تولید باتری های لیتیومی نیز رو به افزایش است. کربنات لیتیوم درجه باتری 2500 یوان (معادل 352 دلار) در هر تن افزایش یافت. قیمت متوسط ​​آن 590000 یوان (معادل 83000 دلار) در هر تن است. علاوه بر این، کربنات لیتیوم درجه صنعتی 2500 یوان (352 دلار) در هر تن افزایش یافت. قیمت متوسط ​​آن 577500 یوان (81250 دلار) است. این مواد همچنان رکوردهای قیمتی جدیدی را ثبت می کنند.

قیمت خودروهای برقی تا سال 2025

به گزارش خبرگزاری GizChinaدر همین راستا، جیم روآن، مدیرعامل ولوو، برخی از برنامه های این شرکت را فاش کرد. او ادعا می کند که تا سال 2025، خودروهای برقی این شرکت به اندازه خودروهای بنزینی ارزان خواهند بود. او فکر می کند فناوری کافی برای کاهش هزینه باتری وجود خواهد داشت. روآن می گوید فناوری های جدید برد خودروها را افزایش می دهد.

آنها همچنین عمر باتری طولانی تری را با باتری های کوچکتر ارائه می دهند، در حالی که هزینه کمتری دارند. روآن همچنین خاطرنشان کرد که خودروسازان نباید به یارانه های دولتی متکی باشند. آنها باید راهی برای ساخت خودروهای برقی بیابند که مردم می خواهند و می توانند بخرند.» ولوو یک EX90 متوسط ​​برقی سه ردیفه و هفت صندلی جدید دارد. این خودرو جایگزین XC90 فعلی خواهد شد. نظر شما کاربران مایفون مگ چیست که احتمالاً تا سال 2025 قیمت خودروهای برقی با خودروهای بنزینی برابری می کند؟ آیا این پیش بینی بالاخره محقق می شود؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا