اخبار فناوری

بیش از 70 درصد از خانواده آیفون 14 از صفحه نمایش OLED سامسونگ استفاده می کنند

بر کسی پوشیده نیست که Samsung Display بزرگترین بازیکن در بازار OLED است. این مشکل یکی از دلایل اصلی تصمیم اپل برای استفاده از پنل های این برند کره ای برای آیفون های خود است. جالب اینجاست که بیش از 70 درصد از خانواده آیفون 14 از نمایشگر OLED سامسونگ استفاده می کنند.

نمایشگر OLED آیفون 14

طبق یک گزارش جدید، سامسونگ به بیش از 70 درصد از سری پنل های OLED ارتقا خواهد داد آیفون 14 آوردن سری آیفون به چهار عضو این خانواده یعنی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با پنل های معمولی و آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با LTPO.

رسانه کره ای TheElec فاش کرد که اپل قصد دارد 120 میلیون دستگاه از جدیدترین آیفون های خود را تولید کند. حداقل 80 میلیون از آنها دارای پنل های سامسونگ هستند، بیش از 20 میلیون دستگاه از صفحه نمایش LG Display استفاده می کنند و حدود 6 میلیون دستگاه سهم BOE چین هستند. تامین کننده 14 میلیون دستگاه باقی مانده هنوز مشخص نشده است.

این گزارش همچنین نشان داد که سامسونگ و ال‌جی پنل‌های نمایشگر را برای هر چهار نسخه آیفون 14 ارائه خواهند کرد، در حالی که BOE تنها OLED‌های LTPS 6.1 اینچی را برای آیفون 14 معمولی تولید خواهد کرد.

از 80 میلیون دستگاه، Samsung Display انتظار دارد که بیش از 60 میلیون از آن‌ها برای مدل‌های Pro باشد، زیرا این نسخه‌ها فروش بهتری از حد انتظار دارند. ظاهرا LG Display با مشکلاتی در خط تولید مواجه است که به هموطن آبی پوش خود اجازه می دهد سهم بیشتری را به دست آورد.

وقتی صحبت از BOE به میان می‌آید، فروش کم آیفون 14 ممکن است نگران‌کننده باشد، اما مسئله بزرگ‌تر این است که اپل در حال مذاکره مجدد درباره قرارداد خود پس از تغییر طراحی مدار توسط برند چینی بدون اطلاع کوپرتینویی‌ها است.

کنترل کیفیت همه این محصولات می تواند کار دشواری باشد. نطر شما چی هست؟ کدام سازنده را برای تامین پنل آیفون خود ترجیح می دهید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا