اخبار فناوری

به گفته هواوی، وضعیت بحرانی هواوی به پایان رسیده است و تحریم های ایالات متحده با موفقیت کاهش یافته است

چند سال پیش در کمال ناباوری، ایالات متحده یکی از بزرگترین شرکت های جهان یعنی هواوی را تحریم کرد. این شرکت که چند سالی بود در بازار گوشی های هوشمند هیاهو ایجاد کرده بود، به دلیل موضوعی که امنیت ملی آمریکا را تهدید می کرد، توقیف شد. اما به نظر می رسد به گفته مدیران این شرکت، بحران هواوی اکنون به پایان رسیده و تحریم های آمریکا با موفقیت مهار شده است. با مایفون مگ با

وضعیت بحرانی هواوی به پایان رسیده و تحریم های آمریکا با موفقیت مهار شده است

پیش از آغاز تحریم های آمریکا، انتظار می رفت هواوی به بزرگترین برند تلفن همراه جهان تبدیل شود. در واقع، حتی پس از تحریم ها علیه این شرکت، هواوی همچنان برای مدت کوتاهی پرفروش ترین برند بود. اکنون گزارش هایی مبنی بر غلبه بر این مشکلات هواوی به گوش می رسد. دیروز این شرکت آخرین برآوردهای فروش خود را در چند ماه اخیر اعلام کرد. طبق گفته مدیریت، شرکت فرض می کند که فروش در سطح سال قبل خواهد بود.

وضعیت بحرانی هواوی

رهبر این گروه در عین حال گفت: کاهش درآمدی که از زمان اجرای تحریم‌های آمریکا ادامه داشته است، با موفقیت متوقف شده است. تحریم ایالات متحده اکنون برای هواوی به یک وضعیت عادی تبدیل شده است، بنابراین ما به طور مرتب در فعالیت های روزانه خود با آن مواجه هستیم و همیشه از آن مراقبت کرده ایم. اریک ژو، مدیر عامل این شرکت در نامه ای به کارکنان این موضوع را مطرح کرد که در اختیار رسانه ها نیز قرار گرفت.

آیا فعالیت هواوی در بازار موبایل برای این شرکت مفید است؟
با این حال، این می گوید GizChinaاو در مورد درآمد هواوی در بازار چیزی نگفت. بنابراین مشخص نیست که کسب و کار سود خواهد داشت یا ضرر. این سوال احتمالا تا چند ماه دیگر روشن خواهد شد، زیرا هوآوی آمار درآمد کامل سال 2022 خود را تا بهار 2023 منتشر نخواهد کرد.

بازگشت هواوی به رقابت در بازار موبایل، اپل و سامسونگ را نگران کرده است

هواوی پس از تحریم های آمریکا شاهد کاهش فروش خود بوده است. تحریم‌ها شرکت‌های آمریکایی را از تامین محصولات تولید شده یا تولید شده با استفاده از فناوری آمریکا به شرکت چینی منع می‌کند. البته فروش این شرکت دیگر در حد قبل از شروع تحریم آمریکا نیست. اما در این بین، هواوی چندین بار حوزه تجاری را تغییر داده است. این شرکت اکنون شرکای جدیدی دارد و از جمله، به طور فزاینده ای در حال کسب درآمد از سبد اختراع خود است.

درآمد هواوی از صدور مجوز پتنت هایش از هزینه های این برند در همان حوزه بیشتر است

به عنوان مثال، هواوی دیگر نمی تواند تلفن های همراه مجهز به فناوری شبکه 5G را تحت برند خود بفروشد. اما این شرکت اکنون به عنوان یک مجوز برای طراحی های سخت افزاری عمل می کند، همانطور که اخیراً در همکاری با برند فرانسوی سابق ویکو دیده شد. Wiko 5G، یک تلفن همراه کاملاً جدید هواوی Nova 9 SE از شبکه 5G پشتیبانی می کند و در چین در دسترس خواهد بود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا