اخبار فناوری

به جای دلار، Tether را بخرید. کاربردهای تتر چیست؟

اگر با بازار ارزهای دیجیتال آشنا هستید، احتمالاً نام تتر را شنیده اید. تتر یک استیبل کوین است. استیبل کوین ها برای پر کردن شکاف بین ارزهای فیات مانند دلار و ارزهای دیجیتال ایجاد شدند. به عبارت ساده تر، استیبل کوین ها یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت هستند که به دارایی پایدار دیگری گره خورده است. استیبل کوین های رایج از نظر ارزش معادل ارز فیات هستند. مانند تتر که هر واحد آن برابر با یک دلار آمریکا است و سعی می کند قیمت های خود را ثابت نگه دارد. اما ارز با قیمت ثابت در بازار ارزهای دیجیتال چه فایده ای دارد؟ بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

تتر محبوب ترین استیبل کوین در بازار ارز دیجیتال است

تتر یا USDT یک استیبل کوین است که از نظر ارزش بازار در رتبه سوم در بین ارزهای دیجیتال قرار دارد. تتر سال هاست که به عنوان محبوب ترین و پر استفاده ترین استیبل کوین در بین معامله گران شناخته می شود.

این استیبل کوین در سال 2014 به عنوان واقعی کوین با پشتوانه دلار توسط صرافی Bitfinex راه اندازی شد. هدف از راه اندازی آن کمک به انتقال ارزهای فیات به شبکه بلاک چین بود. در همان سال 2014 نام آن را به تتر تغییر دادند. از آن زمان، محبوبیت این توکن به قدری افزایش یافت که ارزش آن تا سال 2022 به 70 میلیارد دلار رسید.

پایداری تتر

ارز دیجیتال USDT Tether یکی از ارزهای دیجیتال خاص به نام استیبل کوین است. این بدان معنی است که قیمت آن به دارایی با نوسان کم گره خورده است. استیبل کوین ها مانند رابطی بین دنیای واقعی و ارزهای دیجیتال هستند. قیمت تتر باین به دارایی های پایدار مانند ارز فیات یا دلار آمریکا مرتبط است. استیبل کوین‌هایی مانند تتر به دارندگان ارزهای دیجیتال این توانایی را می‌دهند که از دارایی‌های خود در برابر نوسانات بازار محافظت کنند.

برنامه های تتر

خرید ارز دیجیتال

اولین و مهمترین برنامه تتر بخر این است که با کمک Tether می توانید سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید. در واقع تتر به عنوان یک واسطه بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال عمل می کند که با آن می توانید ارزهای دیجیتال را مبادله کنید.

مصونیت در برابر نوسانات بازار

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی را تجربه می کند. در زمانی که بازار نوسان دارد و می خواهید از بازار دوری کنید تا ضرر نکنید; بهترین راه تتر بخر است. از آنجا که ارزش آن ثابت است، می توانید دارایی های خود را به Tether تبدیل کنید و از نوسانات جلوگیری کنید. زمانی که بازار به حالت عادی خود بازگشت، می توانید دوباره با تتر خود وارد بازار شوید و معامله کنید.

دلار را جایگزین کنید

از آنجایی که قیمت تتر همیشه برابر با دلار است و این موجودی ثابت نگه داشته می شود، می توانید از آن به عنوان جایگزینی برای دلار استفاده کنید. در حال حاضر، بسیاری از مشاغل آنلاین از Tether برای پرداخت استفاده می کنند. این بسیار ساده تر از سایر روش های پرداخت است. شما بسیار آسان و ساده با تتر بخر از صرافی ارز دیجیتال می توانید پرداخت های بین المللی یا دلاری خود را با Tether انجام دهید.

انتقال دلار

از آنجایی که تتر یک ارز دیجیتال است، تنها با داشتن آدرس کیف پول شخص دیگری می توانید آن را به راحتی انتقال دهید. به عنوان مثال برای انتقال مبلغ دلاری در ایران به فردی که در شهر دیگری است باید مراحل تقریبا سختی را طی کنید. اگر با تتر بخر شما می توانید به راحتی با داشتن آدرس کیف پول شخصی که می خواهید، دلارهای خود را با تتر واریز کنید.

پس انداز یا سرمایه گذاری دلاری

در ایران به دلیل نوسانات قیمت دلار بسیاری از افراد دلار را برای سرمایه گذاری و پس انداز انتخاب می کنند. تتر مانند دلار است و قیمت آن همیشه ثابت می ماند. به جای اینکه دلار بخرید و پس انداز کنید، می توانید تتر بخر فکر. زیرا نگهداری و انتقال Tether بسیار راحت تر و امن تر از دلار است. برای خرید دلار، ممکن است محدودیت هایی داشته باشید اگر تتر بخر هیچ محدودیتی وجود ندارد. می توانید هر چقدر که می خواهید Tether بخرید صرافی ارز دیجیتال به سادگی در کیف پول های آنلاین یا آفلاین خود و بعداً به سادگی در کیف پول خود تهیه و ذخیره کنید صرافی ارز دیجیتال تبدیل یا پول نقد به ارزهای دیگر. تفاوت قیمت بین خرید و فروش تتر به اندازه دلار نیست.

صرافی Nobitex مکانی امن برای خرید Tether است

اگر به دنبال یک صرافی معتبر برای تتر بخر شما صرافی Nobitex با بیش از 4 میلیون کاربر یکی از قابل اعتمادترین گزینه ها برای شما است. نوبیتکس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است. با ثبت نام در Nobitex می توانید به راحتی تجارت ارزهای دیجیتال را شروع کنید. واریز فوری ریالی، خرید و فروش با ریال و تتر (دلار) و امکاناتی مانند کیف پول P&L، محدودیت P&L، آدرس کیف پول منحصر به فرد، پشتیبانی از شبکه های مختلف انتقال، بخشی از مزایای صرافی Nobitex است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا