اخبار فناوری

به‌روزرسانی جدید iOS 16 ویژگی اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 را فعال می‌کند

همانطور که می دانید قابلیت ارتباط ماهواره ای اپل با سری آیفون 14 رونمایی شد، این قابلیت به شما این امکان را می دهد که در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید، از طریق ماهواره به مراکز اورژانس پیام ارسال کنید. طبق اخبار دریافتی، آپدیت جدید iOS 16 از این پس عملکرد اتصال ماهواره ای سری آیفون 14 را فعال می کند. مایفون مگ با بودن

به‌روزرسانی جدید iOS 16 ویژگی اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 را فعال می‌کند

در رویداد Far Out در ماه سپتامبر، اپل در مورد توانایی هر چهار مدل آیفون 14 برای اتصال به ماهواره صحبت کرد. ویژگی ذکر شده به کاربران این امکان را می دهد که در صورت بروز حادثه در منطقه ای بدون سرویس تلفن همراه یا اتصال Wi-Fi پیامی برای دریافت خدمات اضطراری ارسال کنند.زمانی که پرچمداران جدید اپل راه اندازی شدند، کاربران منتظر یک به روز رسانی بزرگ بودند که اپل می گوید به آن خواهد رسید. نوامبر.

آپدیت جدید iOS 16

اپل این موضوع را در صفحه پشتیبانی خود تکرار کرد. در وب سایت اپل، این شرکت اعلام کرده است که برای استفاده از SOS اضطراری از طریق ماهواره به آیفون مدل 14 نیاز دارید. این ویژگی همچنین به آپدیت نرم افزار iOS 16 نیاز دارد که در نوامبر 2022 در دسترس خواهد بود. خوب، ما از قبل می دانیم که این به روز رسانی iOS 16.1 نیست زیرا این به روز رسانی در ماه اکتبر منتشر شد. مارک گورمن از بلومبرگ قبلا گفته بود که انتظار دارد iOS 16.2 در اواسط دسامبر منتشر شود. اپل به زودی یک به‌روزرسانی بزرگ iOS را منتشر می‌کند که به مدل‌های آیفون 14 اجازه می‌دهد برای گزارش وضعیت اضطراری به ماهواره‌ها متصل شوند.

طبق MacRumors، پس از آن باید انتظار داشته باشیم که به‌روزرسانی Emergency SOS از طریق ماهواره با به‌روزرسانی iOS 16.1.1 که اپل در حال آزمایش آن است، ارائه شود. این به روز رسانی شامل یک وصله برای حل مشکلات اتصال Wi-Fi و سایر مسائل مربوط به چارچوب تبلیغاتی SKAdNetwork اپل است. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، اپل ممکن است بخواهد این قابلیت پیام‌رسانی اضطراری ماهواره‌ای را در دسترس کاربران آیفون 14 قرار دهد (قبل از اینکه برای شام شکرگزاری راهی جاده شوند).

آپدیت جدید iOS 16

صفحه پشتیبانی اپل نشان می دهد که در مواقع اضطراری، سعی کنید ابتدا با کمک تماس بگیرید، حتی اگر به نظر می رسد اتصال سلولی وجود ندارد. در صورت عدم امکان تماس، مرحله بعدی ارسال پیامک به مراکز خدمات فوریت های ماهواره ای است. برای گزارش وضعیت اضطراری، باید روی Satellite Emergency Text ضربه بزنید. همچنین می‌توانید با رفتن به پیام‌ها، سپس روی Emergency Services، سپس روی Report an Emergency، به 911 یا SOS پیامک بزنید.

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که به سؤالات ساده در مورد ماهیت وضعیت اضطراری خود پاسخ دهید. همچنین می توانید با مخاطبین اضطراری خود تماس بگیرید و موقعیت و موقعیت اضطراری خود را به آنها اطلاع دهید. برای استفاده از این ویژگی، نباید سرویس تلفن همراه یا وای فای در منطقه وجود داشته باشد، بنابراین اتصال ماهواره ای گزینه مناسبی است.

اپل می گوید که پس از اتصال، آیفون شما یک مکالمه پیامکی با پاسخ دهندگان اضطراری آغاز می کند که اطلاعات مهمی مانند کارت شناسایی پزشکی و اطلاعات تماس اضطراری شما (در صورت تنظیم آن)، پاسخ به پرسشنامه اضطراری، موقعیت مکانی شما (از جمله شما) را به اشتراک می گذارند. ارتفاع). شروع می شود و همچنین عمر باتری باقی مانده آیفون شما را در نظر می گیرد. همچنین باید بدانید که اگر دید واضحی از آسمان داشته باشید، پیام ها تنها در 15 ثانیه قابل دریافت هستند. اگر سیگنال باید از میان درختانی با شاخ و برگ های سبک یا متوسط ​​عبور کند، ارسال پیام ممکن است بیش از یک دقیقه طول بکشد.

آپدیت جدید iOS 16

با توجه PhoneArena، باید در نظر داشته باشید که برای اینکه عملکرد پیام اضطراری ماهواره ای کار کند، باید در مکانی بدون پوشش تلفن همراه یا وای فای باشید و پیامک های ارسال شده با استفاده از اضطراری ماهواره SOS رمزگذاری شده است. این بدان معناست که فقط فرستنده و گیرنده پیام ها می دانند که چه می گویند. حتی اگر صفحه آیفون شما قفل باشد، اتصال ماهواره برقرار می شود و اگر در جایی گیر کردید و دید واضحی از ماهواره ندارید، دستگاه به شما می گوید که به چپ یا راست بپیچید.

بنابراین، اگرچه هنوز زمان کمی با این به‌روزرسانی باقی مانده است، اما انتظار می‌رود یکی از این روزها اپل آپدیت iOS را منتشر کند که به کاربران آیفون 14 اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری اگر راه دیگری وجود ندارد، به سیستم ماهواره‌ای متصل شوند. اپل می گوید این سرویس برای دو سال اول رایگان خواهد بود. این نشان می دهد که این شرکت قصد دارد پس از پایان این مدت، آن را به عنوان یک سرویس پولی ارائه کند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا