اخبار فناوری

بهترین چیست؛ هتل سی نور مشهد یا هتل درویشی؟

تعداد و تنوع هتل های مشهد به قدری زیاد است که هیچ مسافری نباید نگران یافتن مکان مناسب برای اقامت باشد. خوشبختانه هتل های لوکس متنوعی در این شهر وجود دارد که خبر خوبی برای علاقه مندان به اقامتگاه های شیک است. با این حال، انتخاب بین این هتل ها گاهی اوقات می تواند دشوار باشد. به عنوان مثال دو هتل مجلل درویشی و هتل سی نور مشهد در بین مسافران مشهدی بسیار محبوب هستند. اما انتخاب هر کدام به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله نگاهی مقایسه ای از دو هتل مجلل مشهد اینجا و آنجا آورده شده است.

با توجه به موقعیت و فاصله

بهترین رستوران در خیابان امام رضا مشهد کدام است؟ اشاره کردیم که هتل های درویشی و سی نور در خیابان امام رضا واقع شده اند. پس نگران دوری از حرم نباشید. اما هتل بین المللی سی نور با درویشی فاصله دارد. شما می توانید تنها 1.4 کیلومتر را در 4 دقیقه با ماشین و 31 دقیقه پیاده طی کنید. فاصله هتل درویشی مشهد تا حرم رضوی 2.7 کیلومتر است و با ماشین فقط 5 دقیقه و پیاده 34 تا 35 دقیقه راه است. زیرا در هر دو جهت از زیر حرم در بلوار امام رضا عبور خواهید کرد.

وقتی صحبت از دیدنی های مشهد می شود، تفاوت چندانی بین این دو هتل وجود ندارد. فاصله هتل ها با بازار رضا، پارک کوه سنگی، آرامگاه نادرشاه، باغ گیاه شناسی و پارک وکیل آباد تقریبا یکسان است و از هر دو هتل می توانید در عرض 40 دقیقه به این جاذبه ها برسید. این سوال در مورد مراکز خرید مهم مشهد مانند الماس شرق، زیت خاور و آرمان نیز صدق می کند.

بسته به تعداد و تنوع اتاق ها

در حالی که هتل های مجلل درویش و سی نور جزو مجلل ترین هتل های پنج ستاره مشهد هستند، رفتار متفاوتی با مهمانان خود دارند. هتل 25 طبقه درویشی بلندترین هتل کشور است و عنوان تنها هتل اتریوم ایران را به خود اختصاص داده است. این هتل دارای 223 واحد اقامتی با انواع اتاق و سوئیت می باشد. به عنوان مثال، اتاق ملی در این هتل از معماری تمدن های باستانی مانند چین، هند، عربستان و مصر باستان الهام گرفته شده است.

هتل درویشی یا هتل سی نوری

مساحت زمین هتل بین المللی سی نور از درویشی کمتر است. اما در طبقه یازدهم این هتل در مشهد ۲۱۹ اتاق، آپارتمان و سوئیت وجود دارد. در این هتل برخی اتاق ها به سبک بناهای قدیمی مانند قاجار یا هخامنشی تزئین شده اند. اتاق های مختلفی مانند هتل درویشی مشهد و حتی اتاق های این هتل وجود دارد. علاوه بر این، هتل های مشهد گروهی را برای گردشگران ایجاد کرده اند.

مهمان نوازی چیزی است که همه هتل ها به آن اهمیت می دهند. برای مثال اگر می خواهید هتل درویشی مشهد را رزرو کنید، بدانید که 8 رستوران و کافه دارد که سلیقه های متفاوتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، در اتاق صبحانه بنفش، انواع صبحانه های سرد و گرم به صورت بوفه سرو می شود. دهلیز، روف گاردن و فیروزه فست فودهایی هستند که غذاهای ایرانی و خارجی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند. علاوه بر کافه مرکزی، یک کافه در اتاق استخر و اسپا و همچنین یک سالن چای سنتی در فضای باز در کنار استخر وجود دارد که پذیرای مهمانان است.

مقایسه هتل درویشی و هتل سی نور

مجموعه هتل های مشهد یکی از معروف ترین هتل های لوکس و مدرن مشهد می باشد که شامل روف گاردن 20 طبقه با سرسبزی، یکی از بلندترین ساختمان های مسکونی مشهد و بزرگترین هتل اتریوم می باشد. هتل سی نور مجهز به سه رستوران مرسدا، سی نور و سانتی روزا است که غذاهای ایرانی و بین المللی سرو می کنند. اتاق صبحانه انواع منوهای بوفه سرد و گرم را در اختیار میهمانان قرار می دهد و کافه ملودی دسرها و نوشیدنی های لذیذی را در فضایی مجلل و با دکوراسیون زیبا ارائه می دهد.

از نظر امکانات تفریحی و بهداشتی

هتل بین المللی سی نور مجموعه ای آبی است که خدماتی مانند سونای خشک و بخار، جکوزی، حمام، دوش ماساژ خصوصی و سایر خدمات مشابه را برای مسافران ارائه می دهد. البته امکاناتی برای سرگرمی میهمانان نیز وجود دارد که شامل استخر و سالن بیلیارد، اتاق بازی، اتاق بازی های رایانه ای و اتاق بازی کودکان می شود.

از امکانات تفریحی و سرگرمی هتل درویشی می توان به حمام سنتی، آبگرم ماهی، سنگ های رودخانه ای، جکوزی، سونای خشک و بخار، استخر و اتاق ماساژ اشاره کرد. این هتل دارای سالن بدنسازی، بیلیارد و اسنوکر نیز می باشد. اما از شهر بازی بچه ها خبری نیست! علاوه بر این، هتل درویشی مشهد بازاری با 31 غرفه فروش لباس، عطر، چرم و سوغات مشهد دارد.

قیمت هتل

مقایسه هتل لوکس درویش و هتل سی نور؛ کدام هتل مجلل را در مشهد انتخاب کنیم؟ ببینید هر دو هتل امکانات و خدمات یکسانی دارند و جزو هتل های لوکس ایرانی هستند. حداکثر هزینه یک شب اقامت در اتاق های هتل سی نور تقریباً 3 میلیون و هفتصد تومان و متعلق به سوئیت رویال پرزیدنت می باشد. دوبلکس های ایران باستان، ایران اسلامی و مصر در هتل درویشی با قیمتی در حدود سه میلیون و سه هزار تومان گران ترین واحدهای این هتل هستند. همچنین توجه داشته باشید که مشهد هتل های زیادی دارد و اگر به دنبال اقامت ارزان تری هستید می توانید در هتل هایی مانند هتل پردیسان مشهد اقامت کنید و… اقامت کنید.

کم هزینه ترین واحدهای کاخ سوئیت های یک خوابه هستند. البته این اتاق ها به صورت کامل رزرو شده اند و قیمت یک شب آن حدود 700 هزار تومان است. در هتل درویشی چنین اتاق های دو تخته ارزان ترین هستند و برای یک شب باید حدود 600 هزار تومان پرداخت کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا