اخبار فناوری

بنچمارک OnePlus 10T نشان می دهد که این گوشی خیلی داغ است. آیا TSMC ناجی کوالکام نیست؟

راندمان بیشتر و گرمای کمتر؛ این دو حداقل ویژگی هایی هستند که کاربران از انتقال چیپ ساز پرچمدار کوالکام از سامسونگ به TSMC انتظار دارند. با این حال، تست بنچمارک و بررسی گوشی پرچمدار OnePlus 10T این نشان می دهد که مدل نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس هیچ تغییر محسوسی در عملکرد این دستگاه وان پلاس ایجاد نکرده است، دستگاهی که در زمان معرفی به دلیل راندمان عالی و عملکرد خنک کننده بسیار مورد مانور قرار گرفته بود.

مرجع OnePlus 10T

بر کسی پوشیده نیست که نسل اول اسنپدراگون 8 کوالکام، به عنوان چیپست پرچمدار این شرکت در نیمه اول سال، با عملکرد ضعیف و تولید گرمای بیش از حد همراه است. این را می توان با گرمای بیش از حد تولید شده در بررسی پرچمداران اندرویدی در شش ماه گذشته مشاهده کرد، به خصوص در تست های بنچمارک که واحدهای CPU و GPU تحت فشار شدید قرار دارند. در نهایت، مسئله گرمای بیش از حد باعث کاهش شدید عملکرد شد که منجر به بی ثباتی آشکار در تست های استرس 3DMark شد.

این پدیده ممکن است تا حدی به دلیل پویایی فرآیند تولید تراشه سامسونگ باشد، اما وب سایت را بررسی کنید چک دفترچه یادداشت از زمان گوشی هوشمند OnePlus 10T، نشان می دهد که نسل اول اسنپدراگون 8+ به طور اساسی مشکل توسعه گرما را حل نکرده است. امیدها برای TSMC و فرآیند 4 نانومتری آن، حداقل در OnePlus 10T تا حدودی کمرنگ شده است. اگرچه گوشی OnePlus دارای سیستم خنک کننده جدید کریو Velocity Vapor و تراشه کارآمدتر نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 است، اما دمای سطح آن حدود 47 درجه سانتی گراد بالاتر از OnePlus 10 Pro است. این سطح از گرما از نظر پایداری سیستم نیز مشکل ساز می شود، زیرا اقدامات حفاظت حرارتی و اضافه ولتاژ اغلب وارد عمل می شوند.

مرجع OnePlus 10T

مرجع OnePlus 10T

با این حال، از نظر عملکرد، اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که OnePlus 10T نسبت به گوشی‌های هوشمند دارای تراشه Snapdragon 8 Gen 1 انرژی کمتری مصرف می‌کند. به خصوص در شرایط بار، حداکثر مصرف انرژی کمتر از 6 وات به طور قابل توجهی کمتر از 10 Pro است. که بیش از 11 وات مصرف می کند. با این حال، به نظر می رسد که بهبود راندمان فقط برای CPU Cryo اعمال می شود، همانطور که هنگام مقایسه مقادیر GeekBench و GFXBench (در روشنایی 150 cd/m²) مشاهده می شود.

نظر شما در مورد بنچمارک OnePlus 10T و محبوبیت این گوشی هوشمند چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا