اخبار فناوری

بزرگترین خریداران طلای غیرقانونی اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون هستند

شاید فکر کنید قانونی بودن یک تجارت ثبت شده همیشه به معنای قانونی بودن همه فعالیت های ریز و درشت آن است. اما در مواردی خلاف آن ثابت می شود. بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات دریافتی، بزرگترین خریداران طلای غیرقانونی اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون هستند. در تداوم با مایفون مگ با

اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون بزرگترین خریداران طلای غیرقانونی هستند

پلیس برزیل اخیرا یک کارخانه ذوب ایتالیایی به نام چیمت را به خرید غیرقانونی طلا از تاجران در جنگل های آمازون متهم کرد. بر اساس این تحقیقات، بزرگترین خریداران طلای غیرقانونی در واقع شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی هستند. امثال آمازون، اپل، مایکروسافت و شرکت مادر گوگل آلفابت همگی در این لیست قرار دارند. شرکت های فناوری اغلب از مقادیر کمی طلا در مدار محصولات الکترونیکی استفاده می کنند. پلیس فدرال برزیل شیمت را به خرید میلیون ها دلار طلا از تاجری به نام CHM do Brasil متهم کرد.

بزرگترین خریداران طلای غیرمجاز

اسناد پلیسی نشان می دهد که این تاجر به صورت غیرقانونی از معدنچیان نیز طلا خریداری می کند. بر اساس این داده ها، چهار شرکت فناوری آمریکایی به نام های آمازون، اپل، مایکروسافت و آلفابت (شرکت مادر گوگل) Chimet را در بین صدها تامین کننده طلا در پنج سال گذشته فهرست کرده اند. در حالی که Chimet طلای غیرقانونی می خرد، این غول های فناوری آمریکایی نیز ترجیح می دهند طلا را غیرقانونی خریداری کنند.

اپل به طور مشخص به Chimet اشاره نکرد، اما در بیانیه ای اعلام کرد که استفاده از مواد معدنی غیرقانونی استخراج شده را ممنوع می کند. اپل اعلام کرد شرکت هایی که استانداردهای آن را رعایت نکنند از زنجیره تامین محصولاتش حذف خواهند شد. در نهایت می توان گفت قانونی کردن استخراج معادن در زمین های بومی باعث افزایش استخراج غیرقانونی طلا می شود.

به گزارش خبرگزاری GizChinaژایر بولسونارو، رئیس جمهور راستگرای برزیل، که در سال 2019 به قدرت رسید، از قانونی شدن استخراج معادن در زمین های بومی حمایت کرده است. این امر منجر به افزایش فعالیت های معدنی غیرقانونی در برزیل شده است. استخراج غیرقانونی معادن زمین ها و جنگل های آمازون را از بین برده است و جیوه، ماده ای سمی و کشنده، رودخانه ها را آلوده می کند. علاوه بر این، معدنچیان غیرقانونی اغلب با قبایل بومی درگیر می شوند.

بزرگترین خریداران طلای غیرمجاز

سازمان اطلاعات برزیل تخمین می زند که در دو سال اول ریاست جمهوری بولسونارو، این کشور 84 تن طلای غیرقانونی تولید کرده است. این افزایش 23 درصدی طی دو سال گذشته بوده و معادل نزدیک به نیمی از کل تولید طلای برزیل است. تحقیقات در مورد چیمت همچنان ادامه دارد. تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی از سوی تولیدکنندگان آمریکایی مبنی بر خرید طلای غیرقانونی از برزیل وجود نداشته است. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما چرا شرکت های بزرگ آمریکایی طلا را غیرقانونی می خرند؟ آیا به منظور کاهش مالیات پرداختی است یا برای هدف دیگری؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا