اخبار فناوری

برتری سونی بر سامسونگ را در بازار سنسور تصویر دوربین موبایل افزایش دهید

سامسونگ در بازار سنسورهای تصویر CMOS برای دوربین های موبایل پس از سونی در رتبه دوم قرار دارد، اما به نظر می رسد شکاف بین این دو شرکت به نفع سونی بیشتر می شود. در سه ماهه سوم سال 2022، شاهد افزایش سهم سونی نسبت به سامسونگ بودیم بازار سنسور تصویر دوربین موبایل هستند.

بازار سنسور تصویر دوربین موبایل

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia، سونی با سهم 51.6 درصدی برند پیشرو در زمینه سنسورهای تصویر CMOS است و در سه ماهه سوم سال 2022 پس از سونی و سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن Omnivision، Onsemi و GalaxyCore قرار دارند.

سهم سامسونگ به عنوان دومین برند در سنسورهای تصویر موبایل تنها 15.6 درصد از بازار است. توزیع رتبه های زیر به شرح زیر است:

  1. 3- Omnivision با 9.7 درصد در رتبه سوم قرار گرفت.
  2. 4- اونسمی با 7 درصد رتبه چهارم
  3. 5- گلکسی کور با 4 درصد رتبه پنجم
  4. 6- SK Hynix با رتبه ششم 3.8%

طبق گزارشات، فروش سنسور تصویر CMOS سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2022 به 740 میلیون دلار رسید، در حالی که در سه ماهه قبل 800 تا 900 میلیون دلار بود.

به گفته ناظران بازار، یکی از دلایل موفقیت سونی این است که غول فناوری ژاپنی سفارشات دستگاه هایی مانند Xiaomi 12S Ultra را تضمین کرده است. با این حال این دستگاه بی نظیر فروش بالایی ندارد و شاید ارائه سنسور تصویر آیفون ها دلیل بهتری باشد.

در اواسط سال 2021، سامسونگ 29 درصد از بازار حسگرهای تصویر CMOS را در اختیار داشت، در حالی که این رقم برای سونی 46 درصد بود. به نظر می رسد سونی همچنان به افزایش شکاف بین خود و سامسونگ ادامه می دهد و ناظران بازار معتقدند این روند ادامه خواهد داشت.

انتظار می رود سونی حسگرهای تصویر CMOS را برای سری آیفون 15 آینده اپل ارائه دهد که می تواند آن را حتی پیشرفته تر کند.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می‌کنید سامسونگ می‌تواند تولیدکنندگان موبایل را با توسعه حسگرهایی با وضوح بالاتر مانند سنسور 200 مگاپیکسلی خود فریب دهد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا