اخبار فناوری

با یک قفل دیجیتال زندگی هوشمند و مدرن داشته باشید

زندگی هوشمند یکی از بهترین دستاوردهای دنیای مدرن و توسعه اینترنت اشیا است. راحتی بیشتر و در عین حال افزایش امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های زندگی هوشمند است. قفل دیجیتال بهترین ابزار برای افزایش امنیت کاربر و آسان کردن زندگی روزمره شماست.

قفل دیجیتال چیست؟

فقط کافی است در اینترنت جستجو کنید و دنیایی از منابع نوشته شده در مورد قفل دیجیتال، قفل هوشمند یا دستگیره درب دیجیتال را خواهید یافت. افزایش روزافزون سایت های فعال در این زمینه نشان می دهد که قفل های دیجیتال و زندگی هوشمند در حال محبوب شدن و جذب کاربران هستند. اگر می خواهید پشت این کاروان بمانید و به سبک زندگی هوشمند بپیوندید، باید با دنیای لوازم خانگی دیجیتال بیشتر بدانید. تعداد دستگاه هایی که در مدیریت هوشمند و ابزار دقیق اینترنت اشیا مشارکت می کنند روز به روز در حال افزایش است.

امروزه همه چیز از دستگیره در گرفته تا لیوان های دیجیتال و حتی لوازم آشپزخانه مانند یخچال، اجاق گاز، قهوه ساز و حتی سیستم های تهویه مطبوع خانه مجهز به اینترنت اشیا هستند و می توانید از آنها برای هوشمندسازی خانه خود استفاده کنید. اما اولین چیزی که برای هوشمند بودن باید بخرید یک قفل هوشمند است. قفل دیجیتال یکی از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل خانه هوشمند است و زمانی که آن را در خانه خود تجهیز کنید می توانید از مزایای بی شمار زندگی هوشمند بهره مند شوید.

قفل دیجیتال که گاهی اوقات دستگیره درب دیجیتال نیز نامیده می شود، یکی از محبوب ترین اجزای یک خانه هوشمند است. این ابزار مفید به افزایش امنیت خانه و درب ورودی شما کمک می کند، کار را برای شما و سایر اعضای خانواده آسان تر می کند و شما را از حمل کلیدهای مکانیکی نجات می دهد.

قفل دیجیتال به سادگی بر روی درب منزل و در محل نصب قفل مکانیکی نصب می شود و با اتصال به اپلیکیشن موبایل شما مسیرهای دسترسی مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. به راحتی می توانید نوع دسترسی قفل را مشخص کنید و سطح دسترسی را برای سایر اعضا مشخص کنید. اکثر قفل های دیجیتال ضد هک هستند و سارقان نمی توانند تنها با ضربه زدن بر روی آن ها وارد خانه شما شوند.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال درب چیست؟

زندگی هوشمند و استفاده از لوازم خانگی هوشمند که از اینترنت اشیا استفاده می کنند، مزایای بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. در زیر برخی از مزایایی که خرید و استفاده از قفل دیجیتال برای شما به ارمغان می آورد آورده شده است.

استفاده آسان از دکمه دیجیتال

هیچ چیز با سهولت استفاده از قفل دیجیتال قابل مقایسه نیست. هر کسی، صرف نظر از سطح سواد دیجیتال خود، می تواند از سیستم ضبط دیجیتال استفاده کند. از طرفی ورود به یک ساختمان با دیجیکد بسیار آسان خواهد بود. تصور کنید که از سر کار به خانه می آیید و روز سخت و پرمشغله ای را پشت سر گذاشته اید.

دستان شما پر است و برای باز کردن در و ورود به خانه باید تمام کیف ها و مواد غذایی خود را زمین بگذارید و کلید را در قفل بچرخانید تا باز شود. اگر خوش شانس هستید و کلید را فراموش نکنید! اما اگر درب ورودی ساختمان شما مجهز به دستگیره دیجیتال است، کافی است با استفاده از فناوری بلوتوث یا NFC به درب نزدیک شوید یا به سادگی با انگشت درب را فشار دهید. این جذاب نیست؟

امکان همگام سازی قفل دیجیتال با سیستم خانه هوشمند

قفل دیجیتال هوشمند را می توان به سیستم کنترل خانه هوشمند یا اتوماسیون هوشمند متصل کرد. این ویژگی با استفاده از اینترنت اشیا ساخته شده است و به شما این امکان را می دهد که حسگر درب هوشمند را با اتصال به سایر دستگاه های هوشمند و به صورت یکپارچه کنترل کنید.

با قفل دیجیتال امنیت بیشتری را کشف کنید

با نصب دستگیره دیجیتال می توانید از امنیت درب ورودی خود مطمئن شوید. قفل دیجیتال کمک می کند تا هیچ کس جز شما و افراد مجاز وارد درب ورودی نشوند و احتمال ورود غیرمجاز توسط سارقان نزدیک به صفر باشد. اکثر قفل های دیجیتال از سیستم شبه کد استفاده می کنند. این سیستم به شما کمک می کند تا از دانستن رمز عبور درب ورودی توسط اطرافیان خود جلوگیری کنید. از طرف دیگر، اکثر مدل‌های قفل دیجیتال با اتصال اینترنت اشیا به تلفن شما متصل می‌شوند و حتی زمانی که از خانه دور هستید، می‌توانید هشدارهای امنیتی را روی تلفن خود دریافت کنید و متوجه شوید که آیا کسی قصد دارد به شبکه شما نفوذ کند یا خیر. . نه

روش های مختلف دسترسی

وقتی ورودی ساختمان را به قفل دیجیتال مجهز می کنید، دیگر مشکل داشتن کلید یا گم شدن آن را ندارید. قفل دیجیتال راه های بیشتری را برای باز کردن در به شما می دهد و نیاز به کلید مکانیکی را از بین می برد. بسته به مدل قفلی که خریداری کرده اید، می توانید قفل در را با رمز عبوری مانند اثر انگشت، تلفن همراه، اسکن قرنیه یا اسکن کف دست باز کنید. بسته به مهارت و سطح سواد اعضای خانواده می توانید روش های مختلفی را برای آنها توضیح دهید. به عنوان مثال، اگر کودکی در خانه دارید که نمی تواند اعداد را به خاطر بسپارد یا وارد کند، می توانید به سادگی یک روش دسترسی به اثر انگشت تنظیم کنید تا کودک شما بتواند با فشار دادن انگشت خود روی در، در را باز کند.

این ویژگی مزیت دیگری به شما خواهد داد. در موارد خاص می توانید برای افرادی که اعضای خانواده نیستند رمز عبور موقت تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر مهمان دارید و مهمانانتان قبل از شما به خانه می آیند، نمی توانید نگران باشید. زیرا می توانید قبل از ورود یک رمز عبور موقت برای ورود به خانه تعیین کنید.

هشدارها و هشدارهای امنیتی

دستگیره دیجیتال درب مجهز به سنسورهای مختلفی است که می تواند امنیت شما را افزایش داده و همچنین هشدار نفوذ را ارائه دهد. بسیاری از مدل های قفل دیجیتال مجهز به سنسور دما هستند و زمانی که دما از حد معینی فراتر رفت، زنگ هشدار می دهند، بنابراین می توانید در اسرع وقت به کار خود ادامه دهید. اگر قفل دیجیتالی شما قابلیت اتصال به تلفن هوشمند را داشته باشد، زنگ هشدار نمایش داده می شود و می توانید با آتش نشانی تماس بگیرید تا حتی اگر خارج از خانه هستید از وقوع یک حادثه ناگوار جلوگیری کنید.

گجت های هوشمند بزرگترین هدیه زندگی مدرن و توسعه اینترنت اشیا هستند که نه تنها می توانند راحتی کاربر را افزایش دهند، بلکه دستگاه های جدیدی را نیز در اختیار کاربران قرار می دهند. تجهیز خانه خود به دستگاه های هوشمند به شما امکان می دهد سطح جدیدی از زندگی را تجربه کنید که به شما دید پرنده ای از زندگی آینده خود می دهد.

قبل از خرید دستگیره دیجیتال، توجه داشته باشید که مدل و نوع قفلی که انتخاب می کنید مطابق با انتظارات شما و عملکردی است که از آن انتظار دارید تا در نهایت احساس خوبی نسبت به انتخاب خود داشته باشید و هوشمندانه به جریان زندگی بپیوندید. کارشناسان قفل آریا در کنار شما هستند تا بهترین تصمیم را بگیرید و از خریدی بی نظیر لذت ببرید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا