اخبار فناوری

بازار گوشی های هوشمند اروپا در سه ماهه اول سال 2022 به دلیل کمبود قطعات 12 درصد سقوط کرد

بازار گوشی های هوشمند اروپا در سه ماهه اول سال 2022 شاهد کاهش 12 درصدی در فروش بود و تقریباً همه شرکت های بزرگ تحت تأثیر قرار گرفتند. منابع این ضعیف ترین فروش سه ماهه اول تقریباً یک دهه در اروپا خواهد بود! کمبود مداوم قطعات مرتبط با کووید-19 و قرنطینه در چین مقصر اصلی هستند. با این حال، سامسونگ با بالاترین سهم بازار از سه ماهه سوم 2020، برترین شرکت در منطقه باقی ماند.

ما قبلا داریم آمار فروش اروپا در این مدت ما آن را توسط شرکت تحلیلی Canalys تهیه کرده بودیم. اما گزارش جدید شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند اروپایی در سه ماهه اول سال 2022 به 49 میلیون دستگاه رسیده است که 12 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. در واقع، این ضعیف ترین فروش در سه ماهه اول سال 2013 تاکنون بوده است.

عوامل بسیاری مانند کمبود قطعات، قرنطینه Quaid-19 در چین، وخامت شرایط اقتصادی و غیره. جنگ روسیه و اوکراین مسئول این کاهش هستند. این گزارش می گوید که انتظار می رود اروپا در آینده به دلیل “وخامت محیطی و ژئوپلیتیکی” شاهد کاهش بیشتر باشد.

بر اساس این گزارش، سامسونگ در سه ماهه اول سال 2022 با سهم 35 درصدی بیشترین سهم گوشی های هوشمند را در این بازار به خود اختصاص داده است. با این حال، سهم سامسونگ در بازار اروپا نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است. اما اپل با سهم 25 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. کوپرتینویی ها نیز نسبت به سال قبل 6 درصد سقوط کردند.

بیشترین کاهش فروش در سه ماهه اول سال 2022 در بازار اروپا مربوط به گوشی های شیائومی است.

شیائومی اما بدترین عملکرد را در این فصل داشت. این شرکت همچنان در رتبه سوم از نظر فروش گوشی های هوشمند در اروپا قرار دارد. اما این شرکت با سهم بازار 19 درصد، افت سالانه 36 درصدی را به ثبت رساند.

اوپو و رایلی نیز در همین بازه زمانی به ترتیب با 6 و 4 درصد در رتبه های چهارم و پنجم بازار گوشی های هوشمند اروپا قرار گرفتند. لازم به ذکر است که Reilmi تنها شرکتی در بین پنج شرکت برتر بود که در سه ماهه اول سال 2022 رشد سال به سال را در محموله‌ها ثبت کرد. در واقع، این برند در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا نسبت به سال اول رشد 64 درصدی را به دست آورد. سال گذشته

به گفته یان استریجک، معاون مدیر تحقیقات ضد نقطه:

مسائل اخیر مانند COVID-19 و کمبود قطعات توسط چالش های اقتصادی و ژئوپلیتیکی جدید تشدید شده است.

وی افزود: افزایش سطح تورم در منطقه بر هزینه های مصرف کننده تأثیر می گذارد. در مقابل، سامسونگ و اپل، برترین و سومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در روسیه، ارسال تمامی محموله‌ها به بزرگترین بازار اروپا را در اوایل مارس 2022 متوقف کردند.

باید منتظر ماند و دید آیا روزهای بد بازار اروپا ادامه خواهد داشت یا خیر. نظر شما در مورد این کاهش قابل توجه فروش گوشی های هوشمند در بازار اروپا چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا