اخبار فناوری

بازار سنسورهای تصویر موبایل هنوز متعلق به سونی است. سامسونگ به دنبال ژاپنی ها است!

سونی نام و تجربه درخشانی در بازار سنسور تصویر دارد. این شرکت با سنسورهای تصویر Exmor RS CMOS وارد بازار موبایل شد. گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد بازار سنسورهای تصویر تلفن همراه متعلق به شرکت ژاپنی سونی است. اما ناگهان ، سامسونگ نیز شاهد افزایش سهم خود بوده است.

بازار سنسورهای تصویر تلفن همراه سونی است. اما سامسونگ تهدیدی جدی برای ژاپنی ها است!

ما در ترنجی هستیم ، از پیشرفت دوربین سونی در سنسورهای تصویر برای دوربین های گوشی های هوشمند ما صحبت کردیم.

سونی همچنان در زمینه سنسورهای PTZ پیشتاز است ، اما سامسونگ فاصله را کم می کند

شهر گیزموچین طبق استراتژی های تجزیه و تحلیل Strategy Analytics Handset Component Technologies ، سونی همچنان رهبری بخش سنسورهای تصویر دوربین های تلفن های هوشمند را بر عهده دارد. سهم سونی از بازار حسگرهای تصویر گوشی های هوشمند تا سه ماهه دوم سال تقریباً است 40٪ بوده است! همچنین ، بازار جهانی تولید سنسورهای تصویر برای تلفن های همراه ، تنها در نیمه اول ٢٠٢١ ، گردش مالی 5 میلیارد دلاری به دست آورد!

این گزارش نشان می دهد که این صنعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد رشد داشته است. اما کدام مارک ها بیشترین سهم را در این بازار داشتند؟ خوب ، ابتدا نگاهی به نام سونی بیندازیم. این شرکت توانست در نیمه اول امسال 40 درصد سهام را به دست آورد. بعد از آن، سامسونگ و Security Vision رتبه بندی های بعدی بازار حسگرهای تصویر گوشی را فتح کرده است. مارک های دیگر نیز به اشتراک می گذارند درصد از بازار.

بر اساس تجزیه و تحلیل این گزارش ، سونی ، سامسونگ و Amni Vision حدود 3 درصد از درآمد این بازار را به دست آورده اند! این درآمد تا نیمسال اول به دست می آمد. جفری متیوس ، تحلیلگر ارشد در موسسه تجزیه و تحلیل استراتژی ، گفت:

تامین کنندگان حسگرهای تصویر برای تلفن های هوشمند شاهد افزایش تعداد تولیدکنندگان به طور فعال از محصولات CIS با سیستم های چند دوربین با وضوح بالا بوده اند. بنابراین ، تقاضا برای سنسورهای متحرک در حال افزایش است. سونی ، سامسونگ و Amni Vision سه مارک اصلی در این بازار هستند.

معاون تجزیه و تحلیل استراتژیک توسعه سازمان گفت: “علاوه بر این ، معرفی سنسورهای تصویر جدید با فناوری های جدیدتر و پیشرفته و همچنین وضوح بالا ، درآمد صنعت را تا حد ممکن افزایش می دهد.” با این حال ، وی خاطرنشان کرد که نوسانات بازار و محدودیت در معرفی سنسورهای تصویری با وضوح بالا ، چشم انداز رشد بیشتر در صنعت سنسور تصویر تلفن را زیر سوال می برد.

سنسور IMX661

سنسور IMX661

طبق گزارشات قبلی ، سونی بیشترین سهم را در بازار سنسورهای تصویر CMOS در اختیار داشت. سال اما سامسونگ فاصله را کم می کند. این شرکت کره ای به تازگی سنسور تصویر 9 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 را معرفی کرده است. سامسونگ همچنین قصد دارد تا چهار سال آینده از سنسور تصویری 586 مگاپیکسلی رونمایی کند که برابر با وضوح چشم انسان است! اما سونی در این بین بیکار نیست. ژاپنی ها قبلاً از سنسور تصویر IMX661 با رزولوشن 3.60 مگاپیکسل رونمایی کرده بودند.

نظر شما در مورد این آمار چیست؟ در بازار چه رویکردی برای برندسازی دوست دارید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا