اخبار فناوری

اینستاگرام به زودی تب Shop را از منوی اصلی این برنامه حذف خواهد کرد

اینستاگرام قصد دارد با آپدیت بعدی اپلیکیشن موبایل خود، تب Shop را از منوی اصلی حذف کند، دوباره بر روی ایجاد و اشتراک گذاری تصاویر تمرکز کند و تاکید بیشتری بر گزینه هایی برای کاربران برای ارسال تصاویر و ویدئوها با تب Reels داشته باشد. این خبر از قسمت اینستاگرام می باشد وب سایت فیس بوک برای روشن شدن این تغییر منتشر شده است. در حالی که برگه فروشگاه تا پایان ژانویه باقی خواهد ماند، این تب از فوریه حذف خواهد شد.

تب فروشگاه اینستاگرام

اگرچه این تغییر جدید به نظر می رسد، اما با توجه به اینکه چند ماه پیش برای اولین بار در نسخه بتا برنامه اینستاگرام مشاهده شد، کاملاً تکان دهنده نیست. در حالی که این تغییر مطمئناً برای کسانی که فقط می‌خواهند روی خلق عناوین جالب تمرکز کنند، خوشایند است، اما مشخص نیست که چقدر بر فروش محصول و تجارت تأثیر می‌گذارد.

اگرچه تب Shop در صفحه اصلی قرار نمی گیرد، اما اینستاگرام امکان خرید درون برنامه ای را حذف نخواهد کرد. کاربران همچنان این گزینه را خواهند داشت که محصولات را از طریق محصولات برچسب گذاری شده در پست ها و همچنین دکمه خرید در نمایه تجاری خریداری کنند. علاوه بر این، این شرکت می‌گوید که «به سرمایه‌گذاری در تجربه‌های خرید که بیشترین ارزش را برای مردم و کسب‌وکارها در جریان‌ها، داستان‌ها، حلقه‌ها، تبلیغات و موارد دیگر ارائه می‌کند، ادامه خواهد داد».

تب فروشگاه اینستاگرام

تب فروشگاه اینستاگرام

در طول سال‌ها، اینستاگرام چندین ویژگی را برای تشویق سازندگان به ماندن در پلتفرم اضافه کرده است. این برنامه حتی توانسته است ویژگی های امنیتی و ایمنی جدیدی را اضافه کند که بهتر از کاربران خود محافظت می کند. این پلتفرم حتی سعی کرده است از ریشه های خود فاصله بگیرد و نمایشگرهای تمام صفحه را برای تصاویر و ویدیوها مشابه رقبایی مانند TikTok و YouTube Shorts معرفی کند. متأسفانه، انتقال برنامه به این فرمت موفقیت آمیز نبود، اما در عوض با واکنش کاربران مواجه شد و آن را مجبور به برگرداندن تغییرات خود کرد. با این اوصاف، دیدن واکنش کاربران در زمان عرضه به‌روزرسانی جدید در ماه آینده، جالب خواهد بود.

نظر شما در مورد حذف تب Shop از صفحه اصلی اینستاگرام چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا