اخبار فناوری

ایلان ماسک با تیم کوک در دفتر مرکزی اپل ملاقات می کند

به گزارش گاردین، ایلان ماسک (مالک جدید توییتر) که نگران حذف توییتر از اپ استور اپل بود، روز چهارشنبه با تیم کوک (مدیر عامل اپل) ملاقات کرد. ملاقات ایلان ماسک با تیم کوک در مقر اپل کمی این مرد دور را آرام کرده است و به نظر می رسد حداقل در حال حاضر صلح برقرار شده است.

ملاقات ایلان ماسک با تیم کوک

ماسک نتیجه گفتگوی خود با کوک را در حساب توییتر خود گزارش کرد و نوشت:

“مکالمه خوبی بود. در میان موضوعات دیگر، ما یک سوء تفاهم در مورد حذف احتمالی توییتر از اپ استور را برطرف کردیم. تیم خاطرنشان کرد که اپل هرگز به انجام این کار فکر نمی کرد.”

توییت ایلان ماسک درباره ملاقات با تیم کوک در دفتر مرکزی اپل

توییت ایلان ماسک درباره ملاقات با تیم کوک در دفتر مرکزی اپل

توییت قبلی ایلان ماسک شامل تصویری از برکه ای بود که به گفته او در محوطه اپل قرار داشت. ایلان همچنین از کوک تشکر کرد و در توییت خود نوشت:

با تشکر از تیم کوک که مرا به مقر زیبای اپل برد.

بنابراین، شواهد حاکی از آن است که این دو مدیر به جای اینکه در مورد موضوع از طریق ایمیل، تلفن یا پیامک صحبت کنند، رودررو با یکدیگر صحبت کردند. توییت ایلان ماسک نیز نشان می دهد که این اختلاف حل شده است.

ماسک اپل و گوگل را به احتمال «جایگزینی» گوشی تهدید کرده است

چند روز پیش، ایلان از احتمال اینکه اپل و گوگل توییتر را از اپ استور و پلی استور خارج کنند، به قدری ناراحت بود که تهدید کرد در صورت وقوع، یک گوشی «جایگزین» تولید خواهد کرد.

او همچنین مجموعه‌ای از توییت‌های بی‌معنا را منتشر کرد، از جمله میمی که نشان می‌داد قصد دارد با اپل وارد جنگ شود. سایر توییت‌ها نیز از سهم ۱۵ تا ۳۰ درصدی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای که اپل از خریدهای اپ استور می‌گیرد، شکایت داشتند.

در حالی که تیم کوک توانسته ماسک را (حداقل در حال حاضر) آرام کند، حقیقت این است که قوانین اپ استور اپل از ارسال محتوایی که منجر به رفتار «ما فکر می‌کنیم او» می‌شود، جلوگیری می‌کند.

این قانون می تواند برای توییتر مشکلاتی ایجاد کند زیرا ماسک به عنوان حامی “آزادی مطلق بیان” توصیف شده است و معتقد است قانون اساسی دولت را از ممنوعیت هرگونه سخنرانی منع می کند.

به دنبال این بازتاب، مدیر عامل تسلا چندین حساب توییتر متعلق به کاربرانی را که از این پلتفرم ممنوع شده بودند (از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده) بازیابی کرد. با این حال، ترامپ این دعوت را رد کرد زیرا او همچنان به تلاش برای یافتن زمینه برای حقیقت خود در رسانه های اجتماعی ادامه می دهد.

توییتر همچنین دیگر محتوای حاوی اطلاعات نادرست درباره کووید را ممنوع نخواهد کرد.

در همین حال، کمیسیون اروپا (EC) اتحادیه اروپا به توییتر هشدار داده است که باید تلاش های خود را برای پیروی از قانون خدمات دیجیتال قاره (DSA) که شامل قوانینی با هدف جلوگیری از انتشار محتوای حاوی سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست است، افزایش دهد. اگر توییتر قوانین محتوای خود را تشدید نکند با جریمه های سنگین و ممنوعیت در اروپا روبرو می شود.

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا برای بازار داخلی، گفت که تماس ویدیویی با ماسک “سازنده” بود و ماسک “متعهد به تبعیت از DSA” بود.

آیا فکر می کنید صاحب جدید و پر زرق و برق توییتر می تواند با نظرات متفاوت خود موفق شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا