اخبار فناوری

ایلان ماسک با ارائه اینترنت Starlink در این کشور از اوکراین پشتیبانی می کند

همانطور که می دانید در روزهای اخیر اوکراین با تهاجم روسیه به خاک خود مواجه شده است. اگر بگوییم در حال تماشای مقدمات جنگ جهانی سوم هستیم، اصلاً حرف مفت نمی زنیم زیرا بسیاری از مردم به این موضوع اعتقاد دارند. این جنگ اینترنت را در مناطق مختلف اوکراین از دسترس خارج کرد. پیش از این شاهد حمایت ایلان ماسک از اوکراین با ارائه اینترنت Starlink در این کشور هستیم. ادامه دادن با مایفون مگ با من بودن.

حمایت ایلان ماسک از اوکراین؛ Starlink در اوکراین در دسترس خواهد بود

با توجه به درگیری اخیر روسیه و اوکراین، شاهد تحریم های بسیاری علیه روسیه هستیم. علاوه بر این، دولت ولادیمیر پوتین با ارتش خود به اوکراین اعلام جنگ کرده و در روزهای اخیر به این کشور حمله کرده است. علاوه بر تحریم، شاهد ارسال سلاح از سوی کشورها برای ارتش محلی اوکراین هستیم. ارتشی کوچکتر از ارتش روسیه، اما از سوی داوطلبان و غیرنظامیان نیز پشتیبانی می شود.

با توجه به قطعی احتمالی برق و اینترنت، شهروندان اوکراینی سعی کردند جایگزین هایی برای برقراری جریان ارتباطات بیابند. معاون نخست وزیر جامعه نیز برای کمک به این کشور جنگ زده به سراغ ایلان ماسک رفته است. او از ایلان ماسک می خواهد که اینترنت ماهواره ای Starlink را در اختیار اوکراین قرار دهد.

معاون نخست وزیر اوکراین از ایلان ماسک کمک خواست

حمایت ایلان ماسک از اوکراین

او در توییتر خطاب به ایلان ماسک نوشت: «در حالی که شما سعی می کنید روی مریخ فرود بیایید، روسیه سعی می کند اوکراین را به طور نظامی اشغال کند. همانطور که موشک های شما با موفقیت در فضا فرود می آیند، موشک های روسی به شهروندان اوکراینی حمله می کنند. ما از شما می خواهیم که ایستگاه های Starlink را به اوکراین تحویل دهید و از روس ها می خواهیم که جنگ را متوقف کنند.

نکته جالب اینجاست که این درخواست چند روز پس از درخواست قبلی او از تیم کوک صورت می گیرد. او قبلاً از مدیر عامل اپل خواسته بود دسترسی به فروشگاه اپل در روسیه را مسدود کند.

اوکراین از اپل می خواهد که فروش محصولات و دسترسی به اپ استور در روسیه را متوقف کند

همانطور که احتمالا می دانید، حملات روسیه به شهرهای اوکراین اینترنت را در برخی از مناطق این کشور قطع کرد. ایلان ماسک، از طریق شرکت خود SpaceX، هزاران ماهواره Starlink را به مدار فرستاده و خدمات پهنای باند را در بخش‌هایی از جهان توسعه داده است.

ماهواره ها به انتقال سریع مقادیر زیادی از اطلاعات به هر نقطه از زمین کمک می کنند و نیاز به کابل های فیبر نوری را از بین می برند. این ماهواره ها به مناطقی از اوکراین که در نتیجه حملات روسیه دسترسی به اینترنت را از دست داده اند، به اینترنت دسترسی دارند. برخلاف اپل که به معاون نخست وزیر پاسخ نداد، ایلان ماسک پذیرفت که در این زمینه به اوکراین کمک کند.

حمایت ایلان ماسک از اوکراین

خدمات Starlink در اوکراین فعال شده است و ماهواره های بیشتری در راه است

به گفته NEXTA، یکی از بزرگترین رسانه های خبری اروپای شرقی، Starlink اکنون در اوکراین در دسترس است. طبق گزارش ها، اسپیس ایکس به سرعت به درخواست نخست وزیر پاسخ داد. ایلان ماسک از طریق حساب توییتر خود اعلام کرد که سرویس Starlink اکنون در اوکراین فعال است. علاوه بر این ترمینال های متعددی نیز در طول مسیر قرار دارند. اوکراینی ها همچنان می توانند بدون توجه به شرایط منطقه ای از طریق شبکه های Starlink به اینترنت دسترسی داشته باشند.

مطابق با GizChinaعلاوه بر اپل و ایلان ماسک، نخست وزیر اوکراین نیز خواهان حمایت از نتفلیکس شده است. او از غول خدمات پخش جهانی خواست تا دسترسی روسیه به نتفلیکس را مسدود کند و محتوای مرتبط با روسیه را قطع کند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اقدام ایلان ماسک می تواند مشکلات ارتباطی کشور را حل کند؟ آیا روسیه می تواند به ماهواره های استارلینک حمله کند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا