اخبار فناوری

اپل ۱۹ میلیون دلار دیگر در برزیل به دلیل نداشتن شارژر جریمه کرد

ماجرای برداشتن هندزفری سیمی از جعبه و سپس برداشتن شارژر توسط اپل در بسیاری از بازارها جریمه های مختلفی را به همراه داشته و به نظر می رسد تمام نشده است. اپل اخیرا به دلیل نداشتن شارژر در برزیل ۱۹ میلیون دلار دیگر جریمه شد.

19 میلیون دلار جریمه دیگر برای اپل در برزیل

ماه گذشته، وزارت دادگستری برزیل به اپل دستور داد در صورتی که باجه تلفن دارای آداپتور برق نباشد، فروش آیفون را متوقف کند. او همچنین 12.275 میلیون BRL (معادل 2.34 میلیون دلار) جریمه شد.

حالا کوپرتینویی ها دوباره به همین دلیل جریمه شده اند، این بار توسط دادگاه مدنی سائوپائولو. شکایتی که توسط سازمان مصرف کنندگان برزیل تنظیم شده است، ادعا می کند که برای کارکرد محصول باید یک خرید دوم انجام شود و اپل باید 100 میلیون BRL (حدود 19 میلیون دلار) خسارت بپردازد.

سیب

سیب

به گفته قاضی Caramuru Afonso Francisco، اپل باید به همه مصرف کنندگان برزیلی که در دو سال گذشته دستگاه های آیفون 12 یا آیفون 13 را خریداری کرده اند، شارژر ارائه دهید. و باید در خریدهای بعدی آداپتورها را شامل شود. البته رای صادره قطعی نیست و قابل اعتراض است.

از سال 2020، اپل فقط کابل لایتنینگ به USB-C را بدون آداپتور در جعبه آیفون‌ها قرار داده است. آنها می گویند به دلایل زیست محیطی این تصمیم را گرفته اند. از آن زمان، تعدادی دیگر از تولیدکنندگان، به ویژه در بخش پریمیوم، از این روند پیروی کردند.

نطر شما چی هست؟ فکر می کنید این داستان حذف مجله به کجا می رسد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا