اخبار فناوری

اپل در حال توسعه یک تراشه بلوتوث و وای فای یکپارچه است. استفاده از مودم های 5G سفارشی در سال 2024

بر اساس یک گزارش جدید بلومبرگاپل می‌خواهد از سال 2024 جایگزین تراشه‌های مودم کوالکام را که در آیفون‌ها استفاده می‌کند، آغاز کند. اپل چندین سال است که روی فناوری مودم داخلی، بلوتوث و تراشه Wi-Fi کار می‌کند تا اتکای خود به پیچ‌ها را کاهش دهد. -به شرکت‌های دیگر، از جمله کوالکام و برادکام

تراشه بلوتوث و وای فای اپل

اپل در ابتدا قصد داشت تراشه‌های مودم خود را در اوایل سال 2023 معرفی کند، اما مینگ چی کو، تحلیلگر اپل در اواخر سال 2022 گفت که اپل باید در آینده قابل پیش‌بینی همچنان به کوالکام تکیه کند زیرا تلاش‌ها برای توسعه مودم‌های اختصاصی این شرکت انجام شده است. ناموفق”. در آن زمان، کو گفت اپل به کار بر روی تراشه های 5G خود ادامه خواهد داد، اما توسعه به موقع برای استفاده در آیفون های 2023 انجام نمی شود، که گزارش بلومبرگ نیز با آن موافق است. توسعه تراشه مودم این شرکت به تعویق افتاده است و اپل نیز به تعویق افتاده است. برای پایان دادن به اتکای خود به کوالکام باید کمی بیشتر صبر کرد و انتقال کوالکام به استفاده از تراشه اختصاصی اپل ممکن است تا سه سال طول بکشد.

علاوه بر انتقال به تراشه های داخلی از سال 2024، اپل همچنین قصد دارد استفاده از قطعات بی سیم Broadcom را در سال 2025 متوقف کند. اپل در حال کار بر روی یک تراشه WiFi و بلوتوث برای جایگزینی قطعاتی است که در حال حاضر از Broadcom خریداری می کند. در سال 2020، اپل یک قرارداد سه و نیم ساله با Broadcom برای قطعات و ماژول های بی سیم امضا کرد که در اواسط سال 2023 منقضی می شود.

تراشه بلوتوث و وای فای اپل

تراشه بلوتوث و وای فای اپل

در حالی که اجزای جداگانه ای برای جایگزینی سخت افزار کوالکام و برادکام در حال توسعه هستند، بلومبرگ می گوید اپل همچنین در حال کار بر روی تراشه ای است که عملکردهای مودم سلولی، وای فای و بلوتوث را در یک تراشه واحد ترکیب می کند. Broadcom همچنین تراشه‌های فرکانس رادیویی و تراشه‌های شارژ بی‌سیم را به اپل عرضه می‌کند که این شرکت در تلاش برای جایگزینی آنها است.

اپل تراشه‌های سری A خود را برای آیفون‌ها و تراشه‌های سری M برای رایانه‌های مک را طراحی می‌کند و جایگزینی تراشه‌های مودم و قطعات بی‌سیم از زمان مناقشه کوالکام در اولویت بوده است. اپل در سال 2017 یک نبرد حقوقی را علیه کوالکام آغاز کرد و این شرکت را متهم کرد که حق امتیاز غیرمنصفانه‌ای را برای فناوری‌هایی که هیچ ارتباطی با آن ندارد دریافت می‌کند. اپل می خواست با تغییر به مودم اختصاصی 5G از کوالکام فاصله بگیرد تا پولی به شرکت نپردازد و در عوض از فناوری اینتل استفاده کند، اما اینتل قادر به تولید تراشه های 5G استاندارد اپل نبود.

اپل مجبور شد اختلاف خود را با کوالکام حل کند و از آن زمان تا کنون از تراشه های مودم 5G کوالکام برای سری های آیفون و آیپد خود استفاده می کند. اپل در سال 2019 کسب و کار تراشه های مودم اینتل را خرید تا توسعه تراشه را آغاز کند و سال 2024 می تواند اولین پیشرفت تکنولوژیکی باشد که به اندازه کافی پیشرفت کرده است تا اپل کوالکام را به تدریج کنار بگذارد.

نظر شما در مورد استفاده اپل از تراشه های اختصاصی بلوتوث و وای فای چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا