اخبار فناوری

اپل به سرعت در حال افزایش تولید آیفون 14 در هند است

گزارش بلومبرگاپل یکی دیگر از شرکای مونتاژ خود را به لیست تولیدکنندگان آیفون 14 در هند اضافه کرده است زیرا این شرکت به دنبال توسعه پایگاه تولید خود در خارج از چین است.

افزایش تولید آیفون 14 در هند

پگاترون، یک سازنده قراردادی تایوانی، قرار است پس از فاکسکان که تولید آن در هند در ماه سپتامبر آغاز شد، دومین تامین کننده اپل برای تولید مدل های آیفون 14 در این کشور شود.

شرکای مونتاژ تایوانی اپل فاکسکان، ویسترون و پگاترون همگی کارخانه‌های تولید آیفون در هند دارند، جایی که آیفون 11، آیفون 12، آیفون 13 و اخیراً آیفون 14 تولید می‌شوند که قیمت آخرین مدل کاهش می‌یابد.

فروش آیفون اپل در هند طی پنج ماه از آوریل به یک میلیارد دلار رسیده است. در حالی که این میزان هنوز با توجه به استانداردهای چینی پایین به نظر می رسد، تولید رو به رشد آیفون در هند نشان دهنده تمایل اپل برای سرمایه گذاری در این کشور به عنوان جایگزینی برای تسلط چین بر مونتاژ لوازم الکترونیکی است که اخیراً تحت تأثیر سیاست صفر کووید این کشور قرار گرفته است.

افزایش تولید آیفون 14 در هند

افزایش تولید آیفون 14 در هند

کارخانه اصلی فاکسکان در ژنگژو که حدود 200000 نفر را استخدام می کند، پس از شیوع بیماری در کارخانه که منجر به قرنطینه در شهر حدود 10 میلیون نفری شد، با محدودیت های شدید مواجه شده است. بر اساس یک گزارش، تولید آیفون در ماه آینده به دلیل تشدید محدودیت‌های COVID-19 در چین ممکن است 30 درصد کاهش یابد.

علیرغم تلاقی رویدادها، برنامه های توسعه تولید اپل در هند مدتی است که در دست اجرا بوده است، بنابراین با مسائل قرنطینه چین ارتباطی ندارد، اگرچه آنها همچنان بر عمق تعهد اپل نسبت به یک کشور تاکید دارند.

اپل در حال انجام یک بازی طولانی برای تنوع بخشیدن به خطوط تولید خود در خارج از چین است که تا سالیان متمادی تاثیر زیادی بر زنجیره تامین آن نخواهد داشت. بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که انتقال تنها 10 درصد از ظرفیت تولید اپل به خارج از چین، جایی که حدود 98 درصد آیفون‌ها هنوز در آنجا تولید می‌شوند، حدود هشت سال طول می‌کشد.

نظر شما درباره افزایش تولید آیفون 14 در هند چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا