اخبار فناوری

اپل به سرعت به دنبال انتقال خط تولید خود به خارج از چین است

روزنامه وال استریت او اخیرا گزارش داد که اپل اخیراً برنامه های خود را برای گسترش تولید در خارج از چین “شتاب بخشیده است”. کارخانه اصلی مونتاژ آیفون بارها به دلیل سیاست سختگیرانه کووید-19 چین مختل شده است و به ویژه در نوامبر با اعتراضات گسترده کارگران در کانون توجه قرار گرفت.

انتقال خط تولید اپل به خارج از چین

این گزارش نشان می دهد که زمینه های اصلی مورد توجه برای توسعه هستند هند و ویتنام هستند؛ مناطقی که اپل در حال حاضر پایگاه های تولیدی قابل توجهی با شرکای زنجیره تامین خود دارد.

اپل در حال حاضر برخی از مدل های قدیمی آیفون را در کارخانه های هند و برزیل تولید می کند. ویتنام محل استقرار تاسیساتی است که توسط Luxshare و Inventec، شرکای اصلی مونتاژ اپل برای محصولات AirPods و HomePods اداره می شوند.

انتقال تولید آیفون به خارج از چین فرآیندی پیچیده و زمان بر است. زیرساخت های تولیدی و نیروی کار ارزانی که چین ارائه می دهد در جاهای دیگر به سختی یافت می شود و باید در طول زمان ساخته شود تا نیازهای آیفون را برآورده کند. در نهایت، اپل باید 40 درصد تولید آیفون را به کشورهای دیگر منتقل کنید.

خط تولید اپل خود را به خارج از چین منتقل کنید

خط تولید اپل خود را به خارج از چین منتقل کنید

ژورنال می گوید اپل از تامین کنندگان خود می خواهد که کارهای NPI (معرفی محصول جدید) بیشتری را در خارج از چین انجام دهند تا اکوسیستم های تولیدی پیشرفته در کشورهایی مانند هند بسازند. با این حال، گفتن آن آسان تر از انجام آن است. این گزارش می‌گوید اقتصاد ضعیف جهانی و کندی استخدام اپل کمکی به این موضوع نمی‌کند.

اتکا به چین با جنگ تجاری آمریکا و چین در حدود سال 2016 تشدید شد، اما اپل موفق شد این سیاست را نسبتاً سالم دنبال کند. چین همچنان به اعمال محدودیت های شدید وضعیت صفر برای مهار شیوع کووید-19 ادامه می دهد. این اقدامات طی دو سال گذشته چندین بار کارخانه های آیفون را فلج کرده است.

در اوایل ماه نوامبر، اپل هشدار داد که بسته شدن کارخانه مونتاژ اصلی خود در ژنگژو چین به طور قابل توجهی بر عرضه آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در فصل تعطیلات تأثیر می گذارد. در حال حاضر، فروشگاه آنلاین اپل اعلام کرده است که زمان ارسال سفارشات جدید آیفون 14 پرو پس از کریسمس فرا رسیده است. تحلیلگران تخمین می زنند که این امر میلیاردها دلار از فروش از دست رفته اپل را به همراه خواهد داشت.

همراه با اثرات زنجیره تامین، رابطه اپل با چین نیز تحت نظارت فزاینده ای قرار می گیرد. او اخیراً به دلیل محدود کردن در دسترس بودن AirDrop، ابزاری که اغلب توسط معترضان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات انتقادی از دولت چین استفاده می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفت.

نظر شما در مورد انتقال خط تولید اپل به خارج از چین چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا