اخبار فناوری

اپل به زودی تولید آیپد را در هند راه اندازی خواهد کرد

گزارش CNBCاپل قصد دارد برخی از مدل‌های آی‌پد را در هند تولید کند و در تلاش است تا وابستگی خود به چین را کاهش دهد. این شرکت همچنین در نظر دارد برخی از تولیدات آی‌پد را با مقامات هند انتقال دهد، اما هنوز موانعی برای غلبه بر آن وجود دارد، از جمله تخصص در ساخت.

تولید آی‌پد اپل در هند

هنوز هیچ “برنامه مشخصی” ایجاد نشده است، اما مذاکرات در حال انجام است و اپل انگیزه دارد تا تولید خود را در خارج از چین گسترش دهد. منابعی که با CNBC مصاحبه کردند هشدار دادند که هند فاقد «استعداد بسیار ماهر و افراد متخصص در ساخت دستگاه‌های بسیار پیچیده» است که می‌تواند تلاش‌های اپل را کند کند.

انتقال بخشی از تولید به هند برنامه اپل از سال 2017 بوده است. این شرکت با تولید مدل های قدیمی آیفون مانند iPhone SE در این کشور شروع کرد و به آرامی تولید آیفون را افزایش داد. با عرضه مدل های آیفون 14، اولین بار بود که اپل از هند برای تولید آیفون های پرچمدار خود استفاده کرد و اکنون برخی از مدل های آیفون 14 آنها در هند مونتاژ می شوند.

تامین کننده اپل فاکسکان نیز در هند سرمایه گذاری کرده است و طبق گزارش ها اپل قصد دارد تا سال 2025 حدود 25 درصد از آیفون ها را در هند تولید کند. سایر تامین کنندگان اپل مانند Wistron و Pegatron نیز در هند سرمایه گذاری کرده اند تا به اپل کمک کنند تا تولید خود را در خارج از چین گسترش دهد.

تولید آی‌پد اپل در هند

تولید آی‌پد اپل در هند

اپل به دلیل اتکای خود به چین مورد انتقاد قرار گرفته است که در سال 2022 با افزایش تنش ها بین ایالات متحده و چین و قرنطینه های مداوم COVID-19 در این کشور به یک موضوع اصلی تبدیل شده است. در حال حاضر، مدل‌های آیفون 14 پرو اپل به دلیل محدودیت‌هایی در کارخانه‌های فاکس‌کان که منجر به شورش و اعتراض کارگری کمبود دارند.

در ماه نوامبر، اپل تایید کرد که به دلیل مشکلات موجود در تاسیسات فاکسکان، عرضه آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس کمتر از حد انتظار خواهد بود. Foxconn مسئول تولید حدود 70 درصد از مدل های آیفون 14 پرو است. در نتیجه، اپل ممکن است به درآمد فصل تعطیلات ضربه بزند و انتظار نمی‌رود که فروش این دستگاه‌ها تا اواخر دسامبر به حالت عادی بازگردد.

در حالی که اپل سال هاست تلاش می کند حضور خود را در چین کاهش دهد، اخیراً وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل قصد دارد این کار را انجام دهد انتقال تولید به کشورهای دیگر مانند هند و ویتنام شتاب گرفت. اپل به تامین‌کنندگان خود می‌گوید که برای مونتاژ آیفون‌ها در کشورهای دیگر «برنامه‌ریزی فعال‌تری داشته باشند».

نظر شما در مورد تولید آیپد اپل در هند چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا