اخبار فناوری

اپل احتمالاً امکان دانلود برنامه ها از فروشگاه های شخص ثالث را در iOS 17 فراهم می کند

گزارش بلومبرگپیش از قوانین اتحادیه اروپا که این شرکت را ملزم به پشتیبانی از بارگذاری جانبی می‌کند، اپل قصد دارد به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اجازه دهد بدون نیاز به اپ استور، برنامه‌ها را روی آیفون و آی‌پد دانلود کنند.

امکان دانلود برنامه ها از فروشگاه های شخص ثالث در iOS 17 اپل

این تغییر به مشتریان اجازه می‌دهد بدون نیاز به استفاده از اپ استور برنامه‌ها را دانلود کنند، به این معنی که توسعه‌دهندگان مجبور نیستند هزینه ۱۵ تا ۳۰ درصد اپل را بپردازند. اما برای شروع، اپل تنها قصد دارد این حالت را در اروپا پیاده سازی کند.

اگر سایر کشورها قوانین مشابهی را معرفی کنند، فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین می توانند فراتر از اتحادیه اروپا گسترش پیدا کنند. به عنوان مثال، ایالات متحده در حال بررسی قانونی است که اپل را ملزم می کند تا بارگذاری جانبی را مجاز کند. اپل ادعا کرد که بارگذاری جانبی «حفاظت‌های امنیتی و حریم خصوصی» کاربران آیفون را تضعیف می‌کند و افراد را در برابر بدافزارها، کلاهبرداری، ردیابی داده‌ها و سایر مسائل آسیب‌پذیر می‌کند.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که از اول نوامبر اجرایی شد، شرکت‌های «دروازه‌بان» را ملزم می‌کند تا خدمات و پلتفرم‌های خود را برای شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان دیگر باز کنند. DMA تأثیر زیادی بر پلتفرم‌های اپل خواهد داشت و می‌تواند منجر به تغییرات عمده در App Store، Messages، FaceTime، Siri و موارد دیگر شود. اپل تا 6 مارس 2024 فرصت دارد تا قوانین اتحادیه اروپا را رعایت کند.

طبق گزارش بلومبرگ، کارکنان مهندسی نرم افزار و خدمات اپل در تلاش هستند تا قفل “عناصر کلیدی پلتفرم های اپل” را باز کنند و اپل “مقدار قابل توجهی از منابع” را برای تغییر اختصاص می دهد. اپل قصد دارد این ویژگی را برای iOS 17 در سال 2023 آماده کند و آن را جلوتر از برنامه زمان بندی شده قرار دهد. برخی از کارمندان به بلومبرگ گفته اند که این خطر وجود دارد که این به روز رسانی ها بر ویژگی های جدید برنامه ریزی شده برای iOS 17 تأثیر بگذارد.

امکان دانلود برنامه ها از فروشگاه های شخص ثالث در iOS 17 اپل

امکان دانلود برنامه ها از فروشگاه های شخص ثالث در iOS 17 اپل

برای محافظت از کاربران در برابر خطرات بارگذاری جانبی، اپل قصد دارد الزامات امنیتی مانند تأیید دانلود را پیاده سازی کند. فرآیندی که ممکن است به جای جمع‌آوری پول از طریق فروش اپلیکیشن، هزینه‌ای را از آن دریافت کند. اپل یک سیستم احراز هویت در مک دارد که کاربران را ایمن نگه می دارد و در عین حال به آنها اجازه می دهد به برنامه های خارج از اپ استور مک دسترسی داشته باشند.

اپل می‌تواند چارچوب‌های برنامه و APIهای اساسی را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث باز کند و دسترسی عمیق‌تری به سخت‌افزار و عملکرد سیستم اصلی فراهم کند. در آینده، برنامه‌های شخص ثالث ممکن است به فناوری‌های دوربین که در حال حاضر در دسترس نیستند دسترسی داشته باشند و اپل در تلاش است NFC را به روشی محدود باز کند که ممکن است جایگزین‌های Apple Pay را فعال کند. اپل همچنین قصد دارد شبکه Find My را برای سازندگان لوازم جانبی مانند Tile باز کند. در حال حاضر، اپل به سازندگان دستگاه های شخص ثالث اجازه می دهد تا لوازم جانبی Find My را ایجاد کنند، اما الزامی وجود دارد که آنها را از کار با برنامه ها و سرویس هایی غیر از Find My باز می دارد.

جنبه‌ای از قانون بازارهای دیجیتال وجود دارد که اپل را ملزم می‌کند تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا سیستم‌های پرداخت شخص ثالث را در برنامه‌های خود نصب کنند و اپل هنوز «تصمیم نهایی» در مورد اینکه آیا با قانون مطابقت دارد یا نه، اتخاذ نکرده است. . اپل همچنین تصمیم نگرفته است که چگونه اپلیکیشن Messages در اختیار سرویس های شخص ثالث قرار گیرد، زیرا DMA به قابلیت همکاری بین پلتفرم های پیام رسانی نیاز دارد.

اپل باید از قانون بازارهای دیجیتال پیروی کند، زیرا اتحادیه اروپا می تواند یک شرکت را تا 20 درصد از گردش مالی جهانی خود در صورت نقض قوانین جریمه کند. اگر اپل این تغییرات را اعمال نکند، جریمه آن می تواند به 80 میلیارد دلار برسد.

علاوه بر تغییرات عمده در اپ استور و سایر خدمات اپل، قوانین اروپایی این شرکت را ملزم به استفاده از USB-C در همه دستگاه های خود می کند، تغییری که در سال 2023 رخ خواهد داد.

نظر شما در مورد توانایی دانلود برنامه ها از فروشگاه شخص ثالث در iOS 17 اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا