اخبار فناوری

اپلیکیشن Pixel Recorder اکنون می‌تواند چندین نفر را که همزمان صحبت می‌کنند تشخیص دهد

در رویداد Made by Google در اوایل سال جاری، گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن Recorder در دستگاه های پیکسل به زودی به لطف یک ویژگی جدید قادر به تشخیص صداهای مختلف خواهد بود. این شرکت این ویژگی را در این رویداد نشان داد و توضیح داد که چگونه از یادگیری ماشینی برای شناسایی خودکار سخنرانان مختلف و رونویسی کلمات هر سخنران به صورت جداگانه استفاده می کند. در آن زمان، گوگل اعلام کرد که این ویژگی جدید در اواخر سال جاری در برنامه Pixel Recorder عرضه خواهد شد و به نظر می رسد که بالاخره آن زمان فرا رسیده است.

اپلیکیشن Pixel Recorder

9to5Google گزارش می دهد که ویژگی جدید Speaker Labels با آخرین به روز رسانی Pixel Recorder (نسخه 4.2) در اختیار کاربران قرار می گیرد. این به‌روزرسانی قبلاً از طریق Google Play منتشر شده است، اما در حال حاضر به طور گسترده در دسترس نیست. با این حال، باید ظرف چند روز آینده آن را روی پیکسل خود دریافت کنید و پس از آن صفحه جدیدی را در برنامه خواهید دید که این ویژگی را توضیح می دهد.

پس از فعال شدن، برنامه Recorder به طور خودکار چندین بلندگو را شناسایی و برچسب گذاری می کند. همچنین به هر بلندگو یک نام عمومی می دهد، اما کاربران می توانند در حین ضبط نام را تغییر دهند. گوگل توضیح می دهد که این برنامه به طور موقت الگوهای صوتی را در دستگاه ذخیره می کند تا بلندگوها را برچسب گذاری کند. پس از اتمام نشانه گذاری بلندگو در متن، الگوهای صوتی را در عرض چند دقیقه حذف می کند.

اپلیکیشن Pixel Recorder

اپلیکیشن Pixel Recorder

برای تشخیص بلندگوهای مختلف در یک ضبط، برنامه Recorder:

الگوهای صوتی شناسایی شده در ضبط را محاسبه می کند،

به هر صدای شناسایی شده یک برچسب متنی عمومی می دهد (مثلاً بلندگو 1، بلندگو، 2) و

این صداها را در طول ضبط مقایسه می کند تا متن بتواند نشان دهد که هر صدا چه چیزی و چه زمانی گفته است.

همانطور که قبلا ذکر شد، ویژگی Speaker Labels برای کاربران Pixel Recorder نسخه 4.2 در دسترس است. این ویژگی هنگام دانلود به‌روزرسانی در پیکسل 6 پرو و ​​پیکسل 7 پرو دارای اندروید 13 QPR1 بتای 3.1، همانطور که انتظار می‌رفت کار می‌کند.

نظر شما در مورد ویژگی برچسب گذاری بلندگو در برنامه Pixel Recorder چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا