اخبار فناوری

اپلیکیشن جایگزین توییتر، Bluesky، سرانجام برای اندروید منتشر شد

از زمان خروج جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر، از مدیریت این شبکه اجتماعی در اواخر سال 2021، وی بر روی یک پلتفرم جایگزین آن کار می‌کرد. این اپلیکیشن که با نام Bluesky شناخته می‌شود، ابتدا در ماه فوریه برای دستگاه‌های iOS منتشر شد و اکنون به سیستم عامل اندروید نیز راه پیدا کرده است.

Bluesky اندروید

درحال‌حاضر، اگر می‌خواهید این برنامه را دانلود کنید، همچنان باید منتظر بمانید؛ چراکه دسترسی به Bluesky فقط ازطریق دعوت‌نامه انجام می‌شود، بنابراین باید در لیست انتظار ثبت‌نام کنید یا از شخصی که قبلاً در آن حضور دارد، دعوت‌نامه دریافت کنید. در هر صورت، درحال‌حاضر فعالیت کاملی در آنجا انجام نمی‌شود، زیرا جامعه کاربران آن تنها حدود 25000 نفر است. اما زمانی که افراد بیشتری اجازه ورود پیدا کنند، این رویه می‌تواند به‌سرعت تغییر کند و به‌طور بالقوه پایگاه کاربران بیشتری به‌سمت این شبکه اجتماعی جذب شوند.

در زمان نگارش این مقاله، برنامه اندرویدی Bluesky که توسط The Verge شناسایی شده است، تنها در فروشگاه Google Play به بیش از 5000 بار دانلود رسیده، به اندروید 5.0 یا بالاتر نیاز دارد و حدود 30 مگابایت نیز حجم آن است. این اپلیکیشن محدودیت 265 کاراکتری دارد که در مقایسه با به‌روزرسانی اخیر توییتر که از 10000 کاراکتر برای مشترکین توییتر بلو، بسیار مفیدتر است.

Bluesky اندروید

Bluesky اندروید

درحال‌حاضر، جایگزین غیرمتمرکز توییتر به غیر از تعداد اندک کاربران، محدودیت‌هایی نیز دارد. شما هنوز نمی‌توانید برای سایر کاربران پیام مستقیم (دایرکت) بفرستید و برخی از کاربران از این موضوع که رابط کاربری آن بسیار شبیه به توییتر است، هیجان‌زده نیستند. ماهیت غیرمتمرکز پلتفرم همچنین به این معنی است که نام کاربری شما شبیه به Mastodon خواهد بود، جایی که باید به یک ارائه‌دهنده هاست بپیوندید.

بزرگ‌ترین برگ برنده برای کسانی که می‌خواهند از توییتر جدا شوند، حالت Composable Moderation برنامه Bluesky است. سالم نگه‌داشتن فید توییتر یک مشکل روزانه است، اما Bluesky برچسب‌گذاری خودکار سایت‌های اجتماعی متمرکز را با تصمیم‌های مدیریت سطح سرویس شبکه‌های فدرال ترکیب می‌کند. نظارت قابل تنظیم به کاربران و مدیران اجازه می‌دهد تا قوانین برچسب‌گذاری را برای بهبود کیفیت فید شما ایجاد کرده و به‌اشتراک بگذارند.

جی گرابر از این پلتفرم توضیح می‌دهد که سیستم برچسب‌گذاری باز و قابل ترکیب Bluesky به سه دسته تقسیم می‌شود. بدون نیاز به سرور داده‌های شخصی، هر کسی می‌تواند برچسب‌هایی را برای محتوا تعریف و اعمال کند. سپس، سرویس‌های شخص‌ثالث یا الگوریتم‌های سفارشی می‌توانند به‌طور خودکار برچسب‌ها را تولید کنند و درنهایت، هر سرویس یا شخصی در شبکه می‌تواند نحوه استفاده از این برچسب‌ها را انتخاب کند.

نظر شما درباره اپلیکیشن Bluesky اندروید به‌عنوان جایگزین توییتر چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/21/%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D8%8C-bluesky%D8%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا