اخبار فناوری

اولین خودروی شیائومی در جاده های چین مشاهده شد

تسلا را باید شرکتی دانست که تولید و استفاده از خودروهای برقی را افزایش داد. پس از آن، اپل و حتی شیائومی به سمت توسعه خودروهای خود رفتند. اگرچه خبری از خودروی برقی اپل نیست، اما به نظر می رسد اولین خودروی شیائومی به تازگی در جاده های چین دیده شده است. در تداوم با مایفون مگ با

اولین خودروی شیائومی رسما دیده شد. کی بیرون میاد؟

به تازگی، اولین خودروی الکتریکی شیائومی در حال چرخش در چین دیده شده است. این اولین تصاویر از خودروی برقی این شرکت است. واضح است که این مدل خودرو به طور کامل ظاهر نشده است. همانطور که می دانید، شیائومی بیش از یک سال پیش از توسعه اولین خودروی الکتریکی خود خبر داد. در حال حاضر می دانیم که این یک خودروی الکتریکی با تاریخ عرضه در حدود سال 2024 است. لی جون، مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که قیمت فروش این خودرو کمتر از 40000 دلار خواهد بود.

ظاهرا این خودرو ساخت شیائومی است و رقیب مستقیم تسلا و مدل 3 آن است و در حال حاضر اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این خودرو وجود ندارد، جز اینکه باید دارای امکاناتی برای رانندگی خودکار باشد. این شرکت چینی قصد دارد از Xiaomi Pilot برای این کار استفاده کند، همان فناوری توسعه یافته توسط این شرکت که بر اساس سنسورهای LiDAR ساخته شده است. علاوه بر این، بر اساس گزارشی از سایت چینی 36kr، در آگوست 2022 این خودرو قادر خواهد بود 1000 کیلومتر را به تنهایی با استفاده از باتری جدید Qilin توسعه یافته توسط CATL طی کند.

اولین ماشین شیائومی

به گزارش سایت خبری GizChinaبا این حال، شیائومی تا به امروز چیزی در مورد خودروی الکتریکی خود فاش نکرده است. با این حال، یکی از کاربران Weibo اخیرا عکس هایی از یک خودروی الکتریکی شیائومی کاملا استتار شده در نسخه پیش تولید منتشر کرده است. این خودروی استتار شده همان خودروی شیائومی با سنسور لیدار روی سقف و سنسور حالت جامد لیدار دیگر در سمت چپ عقب خودرو خواهد بود. نسخه ای با کالیپر ترمز زرد دیده شده، خودروی شیائومی است. نویسنده این پست همچنین گفته است که شکل کلی خودرو تا حدودی شبیه به Xpeng P7 است.

اگر به خاطر داشته باشید، شیائومی تنها شرکت پیشرفته ای نیست که می خواهد وارد بخش خودروهای الکتریکی شود. در 5 ژانویه 2023، سونی از Afeela، یک خودروی الکتریکی کاملاً جدید که با همکاری هوندا ساخته شده است، رونمایی کرد. در نمایشگاه CES 2023 در لاس وگاس، این شرکت ژاپنی جزئیات این ابتکار بلندپروازانه را فاش کرد. گفته می شود عرضه این خودرو از سال 2026 آغاز می شود و تنها اطلاعاتی که تاکنون به بیرون درز کرده این است که ممکن است سطح 3 رانندگی خودکار داشته باشد.نظر شما کاربران مایفون مگ در مورد اولین خودروی شیائومی که اخیراً در آن مشاهده شده است چیست؟ جاده های چین؟ آیا این خودرو می تواند رقیبی جدی برای تسلا باشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا