اخبار فناوری

اولین تراشه واقعیت مجازی مدیاتک در هدست سونی پلی استیشن VR2 استفاده خواهد شد

در جلسه اجرایی مدیاتک، این شرکت اعلام کرد که هدست پلی استیشن VR2 سونی را با اولین تراشه مخصوص واقعیت مجازی خود در آینده تامین خواهد کرد. اگرچه جزئیات زیادی در این رویداد ارائه شد، مدیاتک هدست پلی استیشن VR2 را به حاضران ارائه کرد. اگرچه پردازنده های ساخته شده توسط این شرکت در بسیاری از انواع دیگر دستگاه ها استفاده می شود، اما این اولین بار است که چیپست مدیاتک در یک هدست واقعیت مجازی گنجانده شده است.

تراشه Mediatek VR در هدست Sony PlayStation VR2

اگرچه این خبر عالی است، اما کاملاً تعجب آور نیست. از آنجایی که مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور صنعت، در ماه مه توییت کرد که نسل بعدی هدست پلی استیشن واقعیت مجازی سونی دارای پردازنده مدیاتک خواهد بود. این یک گام بزرگ برای این شرکت است، به خصوص که سایر هدست‌های VR مستقل از تراشه‌های Qualcomm برای تامین انرژی خود استفاده می‌کنند. پلی استیشن VR اصلی بسیار محبوب بود و به دارندگان کنسول راهی آسان و مقرون به صرفه برای تجربه واقعیت مجازی را ارائه داد.

PlayStation VR2 سونی در 22 فوریه 2023 در دسترس خواهد بود. قیمت این دستگاه بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت است، اما برای کسانی که در ایالات متحده هستند، هدست 549.99 دلار قیمت خواهد داشت. این افزایش قیمت قابل توجهی نسبت به مدل قبلی است که فقط با 199.99 دلار قابل خرید است. با این حال، هدست جدید به عنوان یک واحد مستقل در دسترس خواهد بود یا می توان آن را با Horizon Call of the Mountain با قیمت 599.99 دلار خریداری کرد.

تراشه Mediatek VR در هدست Sony PlayStation VR2

تراشه Mediatek VR در هدست Sony PlayStation VR2

پیش خرید پلی استیشن وی آر 2 از 15 نوامبر شروع می شود، اما می توانید اکنون در وب سایت سونی ثبت نام کنید تا از شروع پیش خرید مطلع شوید. بر امکانات این کلاه ایمنی را می توانید در زیر لیست کامل جزئیات آن را بررسی کنید:

صفحه نمایش 4000×2040 HDR 4K OLED با 110 درجه FoV و وضوح تصویر در هر چشم 2000×2040 پیکسل با نرخ تجدید 90/120 هرتز

چهار دوربین برای ردیابی هدست و کنترلر با یک دوربین مادون قرمز برای ردیابی چشم

نمای شفاف برای ناوبری آسان و دسترسی به دنیای واقعی

صدای سه بعدی با بازخورد هدفون

کنترل‌کننده‌های حسی PS VR2 با بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی

نظر شما در مورد استفاده از اولین تراشه واقعیت مجازی مدیاتک در هدست پلی استیشن VR2 سونی چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا