اخبار فناوری

اولین استفاده از حالت اضطراری آیفون 14 از طریق ارتباطات ماهواره ای، یک نفر را در آلاسکا نجات داد

اپل با انتشار iOS 16.1 حالت SOS اضطراری ماهواره ای مشروط بر اینکه برای دارندگان آیفون 14 این به خدمات اضطراری اجازه می دهد تا با استفاده از اتصال ماهواره ای زمانی که اتصال تلفن همراه یا Wi-Fi در دسترس نیست، با آنها تماس بگیرید. در مرحله بعد، حالت اضطراری آیفون 14 در اولین گزارش رسمی استفاده از آلاسکا مورد استفاده قرار گرفت. وقتی شخصی در یک منطقه روستایی سرگردان بود.

اولین استفاده از حالت اضطراری آیفون 14 از طریق ارتباط ماهواره ای

در ساعات اولیه صبح روز 1 دسامبر، سربازان ایالت آلاسکا اخطار مردی که با ماشین برفی از نورویچ به کوتزبو می‌رفت، گم شده بود. این مرد در یک مکان سرد و دورافتاده و بدون اتصال بود و Emergency SOS را از طریق ویژگی ارتباط ماهواره ای آیفون 14 خود فعال کرد تا مقامات را از وضعیت مخمصه خود آگاه کند.

مرکز واکنش اضطراری اپل با تیم‌های جستجو و نجات محلی و هماهنگ‌کننده جستجو و نجات منطقه‌ای شمال غرب قطب شمال کار کرده است تا جستجوگران داوطلب را مستقیماً به مختصات GPS که با استفاده از ویژگی اضطراری به اپل افزایش یافته است بفرستد.

این مرد با موفقیت نجات یافت و آسیبی ندید. منطقه ای که او در آن بود دور افتاده و در لبه ای است که اتصال ماهواره ای در دسترس است. اپل می‌گوید اتصال ماهواره‌ای ممکن است در مکان‌های بالاتر از عرض جغرافیایی 62 درجه مانند شمال کانادا و آلاسکا کار نکند، و نورویچ و کوتزبو در عرض جغرافیایی نزدیک به 69 درجه هستند.

اولین استفاده از حالت اضطراری آیفون 14 از طریق ارتباط ماهواره ای

اولین استفاده از حالت اضطراری آیفون 14 از طریق ارتباط ماهواره ای

سربازانی که به امداد کمک می‌کردند، تحت تأثیر دقت و کامل بودن اطلاعات در هشدار اولیه قرار گرفتند، با ویژگی Emergency SOS ماهواره که برای پرسیدن چندین سؤال قبل از ارسال هشدار برای تسریع ایمنی مأموریت طراحی شده بود.

عملکرد ارتباط ماهواره ای حالت SOS برای همه کاربران آیفون 14 در دسترس است و در مواقع اضطراری و بدون اتصال Wi-Fi یا سلولی قابل فعال است. این ویژگی به مدت دو سال رایگان است و اپل هنوز جزئیاتی در مورد هزینه آینده آن ارائه نکرده است.

اتصال ماهواره ای در حال حاضر در آمریکای شمالی در دسترس است و به زودی به فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا نیز گسترش خواهد یافت.

نظر شما در مورد اولین استفاده از حالت اضطراری آیفون 14 از طریق ارتباط ماهواره ای چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا