اخبار فناوری

افت فروش بازار موبایل چین در چارک اول سال ۲۰۲۳ – صدرنشینی اپل

سال ۲۰۲۳ با یک افت فروش قابل توجه برای بازار موبایل چین آغاز شده است. با وجود افت فروش بازار موبایل چین در چارک اول سال ۲۰۲۳ اما صدرنشینی اپل قابل توجه است. این برند کمترین میزان افت فروش را تجربه می‌کند و این در حالی است که اسم رقیب اصلی آن یعنی سامسونگ، حتی در بین ۵ برند اول بازار چین دیده نمی‌شود.

افت فروش بازار موبایل چین در چارک اول سال ۲۰۲۳

موسسه پایش بازار Canalys گزارش داد که ارزش بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه ماهه اول و در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است. این افت باید روندی گسترده‌تر در سراسر جهان داشته باشد. طبق داده‌ها، این بدترین دوره سه ماهه اول از سال ۲۰۱۳ بوده است.

لوکاس ژونگ، تحلیلگر تحقیقاتی Canalys می‌گوید این دوره پنجمین سه ماهه متوالی با افت دو رقمی بوده است. همه‌گیری در میان‌مدت تا بلندمدت بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر گذاشت و اکنون مردم ترجیح می‌دهند درآمد خود را صرف هزینه‌های ضروری‌تر کنند.

فروش سه ماهه اول این بازار 67.6 میلیون دستگاه بوده که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. اپل با کاهش نسبتاً جزئی ۳ درصدی در فروش، این چارک را پشت سر گذاشت که به آن کمک کرد تا از اوپو عبور کند و در صدر جدول فروش آرام بگیرد.

رتبه‌های سوم تا پنجم به ترتیب برای ویوو، آنر و شیائومی است. افت شدید ۳۵ درصدی برای آنر و پس از آن افت ۲۰ درصدی برای شیائومی کاملا قابل توجه محسوب می‌شود.

برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به تدریج خود را با بازار در حال کاهش وفق داده‌اند. موجودی محصول هنوز هم مانند سایر بازارهای بزرگ در سرتاسر جهان یک مسئله است و رقابت شدید را در رده‌های پایین‌تر تسریع می‌کند.

آمبر لیو، تحلیلگر، اظهار داشت که امسال برای فروشندگان و در جهت متعادل کردن سهم بازار و سودآوری مهم خواهد بود، اما تقریباً همه بازیگران اصلی در حال حاضر به دنبال برنامه‌های رشد در 2024 هستند. آن‌ها به دنبال پیشرفت هایی در فناوری سخت افزار هستند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید وضعیت بازار موبایل به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ دوباره رشد خواهیم داشت؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/29/%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%B3%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا