اخبار فناوری

اسنپدراگون 782 جی کوالکام رسما معرفی شد: جانشین اسنپدراگون 778 جی

حدود یک هفته از معرفی قدرتمندترین تراشه موبایل دنیا برای گوشی های اندرویدی می گذرد. اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام به تازگی چیپست میان رده خود را به روز کرده و آن را با نام اسنپدراگون 782G معرفی کرده است. با خواندن مشخصات اصلی این تراشه اما به شدت نسل قبلی آن را به یاد خواهید آورد. با این حال، چیپ ست جدید به لطف برخی ویژگی های به روز شده مانند پشتیبانی از Snapdragon Sound، بلوتوث 5.2 و سنسور دوربین تا 200 مگاپیکسل همچنان می تواند عملکرد قابل قبولی را برای یک گوشی هوشمند میان رده ارائه دهد.

Qualcomm Snapdragon 782G

کوالکام به طور غیرمنتظره ای تراشه جدید خود را برای گوشی های هوشمند میان رده معرفی کرد مقدمه انجام داد. با این حال، به نظر می رسد بسیاری از مشخصات پایه آن از سال 2021 در دسترس بوده است. این تراشه با مودم Snapdragon X53 5G، سیستم FastConnect 6700 برای Wi-Fi تا 6E/Bluetooth 5.2 و ماهیت فرآیند 6 نانومتری، از مزایای مشخصات نه چندان به روز

این پردازنده دارای 8 هسته است که می تواند به حداکثر فرکانس 2.7 گیگاهرتز برسد. در واقع مشخصات اصلی این چیپست شامل دارای یک هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.7 گیگاهرتز + سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز + چهار هسته Cortex A55 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز. همچنین پردازنده گرافیکی برای پردازنده گرافیکی آن از Adreno 642L استفاده شده است که 10 درصد عملکرد گرافیکی قدرتمندتری نسبت به Snapdragon 778G+ ارائه می دهد.

Qualcomm Snapdragon 782G

Qualcomm Snapdragon 782G

782G همچنین دارای همان ISP Spectra، موتور هوش مصنوعی Qualcomm، Snapdragon Elite Gaming و مجموعه Snapdragon Sound به روز شده سری 778G است.

کوالکام همچنین ادعا می کند که در این SoC به روز شده، ضبط جزئیات تصویر را به 200 مگاپیکسل افزایش داده است. همانطور که گفته شد، با مودم Snapdragon X53 5G، سرعت دانلود 3.7 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 1.6 گیگابیت بر ثانیه است. از Wifi 6/6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کند.

انتظار می رود اولین گوشی هوشمندی که از این چیپست استفاده می کند، سری آنر 80 باشد که به زودی معرفی خواهد شد.

نظر شما در مورد چیپست میان رده جدید Qualcomm Snapdragon 782G چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا