اخبار فناوری

استفاده انحصاری از تراشه های اسنپدراگون در محصولات منتخب سامسونگ تا زمانی که تراشه های اگزینوس تقویت شوند

دیروز برای شما نوشتیم که احتمالا گلکسی اس 24 دارای تراشه 10 هسته ای است اگزینوس 2400 در کره عرضه خواهد شد. این نشان می دهد که سال 2023 می تواند یک استثنا برای استفاده انحصاری سری گلکسی اس از تراشه اسنپدراگون کوالکام باشد. در گزارشی جدید متوجه شدیم که استفاده انحصاری از تراشه های اسنپدراگون در برخی از محصولات سامسونگ تا تقویت تراشه های اگزینوس ادامه خواهد داشت.

غیبت تراشه های اگزینوس چقدر طول می کشد؟

از سال گذشته شایعه شده بود که سامسونگ به طور انحصاری از پردازنده اسنپدراگون در سری گلکسی اس 23 استفاده خواهد کرد. چند ماه پیش، یکی از مدیران کوالکام تایید کرد که پردازنده های این شرکت در دستگاه های بیشتری نسبت به گوشی های هوشمند گلکسی استفاده خواهند شد.

اکنون، گزارش جدیدی ادعا می کند که سامسونگ تا زمانی که تراشه های اگزینوس ارتقا یافته اش آماده شود، از تراشه های اسنپدراگون استفاده خواهد کرد.

طبق گزارشی از Daum Money، سامسونگ به طور انحصاری از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 در سری گلکسی S23، Galaxy S23 Plus و Galaxy S23 Ultra در سراسر جهان استفاده خواهد کرد. این گزارش همچنین ادعا می کند که تراشه نسل دوم اسنپدراگون 8 مورد استفاده در سری گلکسی S23 نسخه استاندارد نیست. در عوض، این یک نسخه با کلاک بالاتر است که برای سری گلکسی S23 بهینه شده است، اما این گزارش دقیقاً نشان نمی‌دهد که چه بهینه‌سازی‌هایی غیر از ساعت‌های بالاتر اعمال شده است.

همکاری سامسونگ و کوالکام

همکاری سامسونگ و کوالکام

سال گذشته، سامسونگ از چیپست نسل اول اسنپدراگون 8 در تعداد بیشتری از گوشی های هوشمند سری گلکسی اس 22 استفاده کرد و چیپست اگزینوس 2200 در سری گلکسی اس 22 در بازارهای کمتری استفاده شد، زیرا در مقایسه با نمونه کوالکام، تراشه جدید سامسونگ کمی ضعیف تر است و کار نکرد و همچنین Snapdragon 8 Gen 1 در عملکرد کلی GPU. با این حال، اخیراً مشخص شد که Exynos 2200 عملکرد بهتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 2 در زمینه ردیابی اشعه برای بازی دارد.

شایعه شده است که سامسونگ در حال ایجاد تغییرات ساختاری در تیم تولید چیپست اختصاصی خود است. پیش از این تراشه های اگزینوس سامسونگ توسط شرکت تابعه این شرکت یعنی System LSI طراحی شده بود. با این حال، به نظر می رسد که بخش گوشی های هوشمند سامسونگ تیم مهندسان خود را برای ساخت یک چیپست رده بالا که برای گوشی های هوشمند و تبلت های گلکسی طراحی شده است، جمع آوری کرده است. انتظار می رود اولین تراشه این تیم در سال 2025 عرضه شود.

نظر شما چیه؟ به نظر شما تصمیم سامسونگ درست است؟

آیا گلکسی اس 24 با تراشه 10 هسته ای اگزینوس 2400 در کره عرضه می شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا