اخبار فناوری

استاندارد شدن شارژرها بر گجت های قابل حمل نیز تأثیر می گذارد

همانطور که احتمالا می دانید، اتحادیه اروپا به تازگی قانون جدیدی را تصویب کرده است که به منظور کاهش تولید زباله های الکترونیکی، گوشی های هوشمند همه شرکت ها باید به USB Type-C مجهز شوند. این قانون حتی اپل و آیفون را نیز در بر می گیرد. طبق آخرین اخبار منتشر شده، به نظر می رسد استاندارد شدن شارژرها بر گجت های قابل حمل نیز تاثیرگذار باشد. با مایفون مگ با بودن

استاندارد شدن شارژرها بر گجت های قابل حمل نیز تأثیر می گذارد

تا 28 دسامبر 2024، تمام دستگاه های جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا (EU)، از جمله آیفون، ملزم به استفاده از شارژر USB-C خواهند بود. این بدان معناست که مصرف کنندگان در هنگام خرید یک محصول الکترونیکی جدید، تا زمانی که کابل USB-C دارند، نیازی به خرید شارژر جدید ندارند. گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر با استفاده از پورت‌های USB-C شارژ می‌شوند، بنابراین این مشکلی برای سازندگان دستگاه‌های اندرویدی ایجاد نخواهد کرد.

برای اپل، این بدان معناست که کابل های اختصاصی لایتنینگ به هر حال در اروپا درآمد چندانی ندارند. همچنین به این معنی است که زباله های الکترونیکی کمتری در قاره پخش می شود زیرا مصرف کنندگان کابل های USB-C قدیمی خود را به جای دور ریختن آنها نگه می دارند. انتظار می رود مصرف کنندگان در اتحادیه اروپا با عدم خرید شارژر و کابل جدید تا 250 میلیون یورو (264.4 میلیون دلار) در سال صرفه جویی کنند که می تواند منجر به کاهش تولید سالانه 11000 تن زباله الکترونیکی شود. دفع شارژرهای قدیمی).

استاندارد استاندارد کردن شارژر

به گزارش پایگاه خبری AndroidPolice، اقدامی مشابه برای دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند جهان یعنی بازار هند در نظر گرفته شده است. اداره استانداردهای هند (BIS) همسو با اتحادیه می خواهد در زمان و هزینه مصرف کنندگان صرفه جویی کند و تولید زباله های الکترونیکی را کاهش دهد. وزارت امور مصرف کنندگان هند با ذینفعان این صنایع صحبت کرده و در تلاش است تا تولیدکنندگان را به استفاده از دو نوع پورت شارژ وادار کند.

دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها باید از شارژرهای USB Type-C استفاده کنند، در حالی که نوع دیگری از سیستم شارژ جهانی برای دستگاه های الکترونیکی قابل حمل اجباری خواهد بود. این دستگاه ها شامل ساعت های هوشمند، ردیاب های تناسب اندام و هدفون های بی سیم هستند. وزیر امور مصرف کنندگان هند روهیت کومار سینگ به Press Trust of India گفت که در آخرین جلسه، توافق گسترده ای بین ذینفعان برای استفاده از USB Type C به عنوان پورت شارژ گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و غیره وجود داشت.

استاندارد استاندارد کردن شارژر

به گزارش سایت خبری PhoneArenaدرایو اپل برای تجهیز آیفون به پورت USB-C در هند ممکن است به سختی ایجاد یک پلت فرم شارژ استاندارد برای پوشش تمام دستگاه های قابل حمل نباشد. تلاش برای پیروی از قانون سیستم شارژ جهانی در ساعت‌های هوشمند، هدفون‌های بی‌سیم و سایر دستگاه‌های پوشیدنی نیازمند بحث‌های طولانی با تولیدکنندگان است. در نتیجه، هند احتمالاً هنوز چندین سال از تصویب طرحی فاصله دارد که همه دستگاه‌های پوشیدنی در این کشور را مجبور به استفاده از یک شارژر می‌کند.

چشم‌انداز هند برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها بسیار روشن‌تر است، به‌ویژه از آنجایی که اندروید ۷۱ درصد از سهم بازار این کشور را در اختیار دارد، مصرف‌کنندگان هندی با USB-C آشنا هستند و از اینکه شاهد تصویب قوانینی که این کشور به USB-C نیاز دارد، تعجب نخواهیم کرد. برای شارژ همه دستگاه های تلفن همراه قبل از عرضه دستگاه های قابل حمل. نظر کاربران Tranji در مورد استانداردسازی آتی شارژرهای گجت های پوشیدنی چیست؟ آیا این قانون می تواند از بار مشکلات زیست محیطی و تولید زباله بکاهد؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا