اخبار فناوری

ادعای اپل برای محافظت از حریم خصوصی کاربران احتمالاً هرگز درست نبوده است

اپل یکی از شرکت هایی است که همیشه بر امنیت و حفظ حریم خصوصی تاکید دارد. گاهی اوقات، برخی حتی فکر می کنند که اپل رویکردی وسواس گونه به حفظ حریم خصوصی دارد. اما به نظر می رسد که این کلمات چیزی بیش از کلمات نیستند و ادعای اپل برای محافظت از حریم خصوصی کاربران احتمالا هرگز درست نبوده است. با مایفون مگ بیا

ادعای اپل برای محافظت از حریم خصوصی کاربران احتمالاً هرگز درست نبوده است

بیانیه های حریم خصوصی اپل همیشه بر یک چیز مهم تأکید می کند و آن ناشناس بودن است. اپل به عنوان یک شرکت محبوب و شناخته شده بارها اعلام کرده است که اطلاعات کاربرانش با یک کد منحصر به فرد ذخیره می شود. این امر باعث می‌شود کسی نتواند اطلاعات شخصی هر کاربر را بخواند. گزارش جدیدی از Mysk ادعا می کند که اپل همچنان می تواند اطلاعات شخصی شما را ببیند. ظاهراً کاربران قبلاً به دلیل مشکل مشابه به اپل شکایت کرده اند.

اپل مدعی است که از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند

هفته گذشته، محققان گزارش دادند که ظاهراً اطلاعات کاربران توسط برنامه های اپل به سرقت رفته است. این برنامه‌ها به سرقت داده‌ها ادامه می‌دهند حتی اگر از انجام این کار جلوگیری کنید. بر اساس این ادعا، اپل به دلیل ردیابی دستگاه های کاربران شکایت کرده است. اما به نظر نمی رسد به همین جا ختم شود. با بدتر شدن اوضاع برای سازنده آمریکایی، همین گروه از محققان به تازگی اتهامات جدیدی را علیه اپل مطرح کرده اند.

آنها ادعا می کنند که یک شناسه منحصر به فرد جدید در داده های همه کاربران آیفون پیدا کرده اند. این شناسه منحصر به فرد ثابت می کند که برنامه های سهام تمام اطلاعات را به اپل ارسال می کنند. بنابراین در حالی که ممکن است داده‌های شما ناشناس به نظر برسد، اپل می‌تواند با یک شناسه منحصربه‌فرد، مالکیت داده‌ها را شناسایی کند.

به گفته آنها، این کد شناسه منحصر به فرد حساب iCloud هر کاربر را مشخص می کند و با توجه به شناسه منحصر به فرد، اپل به راحتی می تواند بفهمد که این اطلاعات متعلق به کدام حساب است. آنها این را در ویدئویی که در توییتر منتشر کردند نشان دادند و نشان می‌دادند که یک شناسه منحصر به فرد به نام DSID در کدها ظاهر می‌شود. بنابراین به نظر می رسد که اپل احتمالا قوانین خودش را زیر پا گذاشته است.

اپل مدعی است که از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند

تجزیه و تحلیل دستگاه اپل در بیانیه حریم خصوصی خود نشان دهنده این موضوع است. اطلاعات شخصی شما ممکن است فقط برای مقاصد تبلیغاتی ذخیره شود و تمام داده های شما تا حدی ناشناس هستند که هیچ کس نتواند داده های شخصی شما را ببیند. اما طبق تحقیقات اخیر، ممکن است اینطور نباشد و این موضوع می تواند باعث بدتر شدن وضعیت اپل در انظار عمومی شود. تحقیقات Mysk می تواند این موضوع را تایید کند و مهم نیست که برنامه ها را برای ردیابی داده های خود غیرفعال کنید یا نه.

با توجه GizChina، تنها راه متوقف کردن آن است. این برای توقف استفاده از اپ استور و سایر برنامه‌های مرتبط است، که در زمانی که از دستگاه آیفون اپل استفاده می‌کنید غیرممکن است. توجه داشته باشید که سرقت اطلاعات کاربران تقریباً هر شرکتی انجام می دهد. اما پس از آن، اپل به عنوان یک شرکت، خود را به عنوان یک نگهبان حفظ حریم خصوصی معرفی کرد. همه به همین دلیل به اپل اعتماد کردند.

بسیاری از افراد از دستگاه های این شرکت به دلیل حفظ حریم خصوصی و ویژگی های امنیتی درجه یک آن استفاده می کنند. بنابراین، چنین اخباری قطعاً به کسب و کار او آسیب زیادی می زند. مخصوصاً وقتی با مدرک همراه باشد. جامعه در کل هنوز به این اتهامات پاسخ نداده است. اما ما همچنان پرونده را دنبال می کنیم تا نتیجه را ببینیم و به شما اطلاع دهیم که چه اتفاقی می افتد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا