اخبار فناوری

اخراج گوگل 12000 نفر را بیکار می کند

پس از اخراج های گسترده در آمازون، مایکروسافت و متا، گوگل نیز همین کار را انجام می دهد. این شرکت قصد دارد حدود 6 درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج کند. تصمیم گوگل باعث بیکاری 12000 نفر خواهد شد.

حذف از گوگل

در مقایسه، آخرین دور اخراج کارکنان در آمازون باعث بیکار شدن 6 درصد از نیروی کار این شرکت شد. این میزان معادل بیکاری 18000 نفر است. مایکروسافت 5 درصد نیروی کار خود را تعدیل کرد که معادل 10000 نفر است و متا 13 درصد از نیروی کار خود را که معادل 11000 نفر است تنظیم کرد.

بنابراین اخراج های گوگل نامتناسب نیستند، اما همچنان اخراج های زیادی در این شرکت وجود خواهد داشت. همه برندها در صنعت فناوری (و سایر صنایع) در حال آماده شدن برای رکود هستند. به همین دلیل به دنبال راهی برای کاهش هزینه خواهند بود. به طور طبیعی، کوچک سازی یکی از اهرم هایی است که شرکت ها می توانند در نظر بگیرند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در بیانیه‌ای رسمی گفت: کارمندان باقی مانده گوگل باید بیش از هر زمان دیگری تمرکز کنند و با احساس فوریت کار کنند. او سپس افزود که گوگل برای توسعه خدمات مرتبط با هوش مصنوعی خود برای رقابت با شرکت‌های رقیب که روی پروژه‌های مشابه کار می‌کنند، کارهای بیشتری انجام خواهد داد.

درآمد گوگل در سال جاری به 69 میلیارد دلار رسید، اما سود واقعی به 13.9 میلیارد دلار کاهش یافت. با توجه به اینکه اقتصاد جهانی در سال 2023 با چالش های جدی روبرو خواهد شد، گوگل سعی می کند قبل از بدتر شدن اوضاع اقدام کند.

نظر شما در مورد این تنظیم گسترده نیروها چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا