اخبار فناوری

احتمالا سامسونگ گلکسی اس ۲۴ از فناوری “باتری انباشته” خودروهای برقی استفاده می‌کند؟

شایعات درباره Galaxy S24 کم‌کم افزایش پیدا می‌کنند. حدودا ۹ ماه تا معرفی این دستگاه فاصله داریم و گزارش‌های متنوعی درباره آن ارائه می‌شود. در جدیدترین شنیده‌ها گفته شده که احتمالا سامسونگ گلکسی اس ۲۴ از فناوری “باتری انباشته” خودروهای برقی استفاده می‌کند.

باتری گلکسی اس ۲۴

سامسونگ در حال نهایی کردن پروژه Galaxy S24 است و تا چند ماه آینده باید کلیت آن مشخص شود. طبق جدیدترین گزارش رسیده از کره جنوبی، پرچمدار بعدی ممکن است فناوری باتری جدیدی را به ارمغان بیاورد که از صنعت خودروهای برقی قرض گرفته شده است.

نشریه کره ای The Elec ادعا می‌کند که بخش باتری سازی سامسونگ یعنی Samsung SDI که مسئولیت تحقیق و توسعه باتری این دستگاه را بر عهده دارد به دنبال انتقال فناوری “باتری انباشته” یا “stacked battery” به پرچمدار گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۴ است.

به جای تغییر در محتوای شیمیایی باتری، این فناوری به نحوه چیدمان سلول‌ها اشاره دارد. با این‌حال همچنان این چگالی انرژی بالاتر است، که اجازه می‌دهد ظرفیت بالاتری در همان حجم فیزیکی قبلی قرار گیرد.

مثلا خودرو برقی آئوید Q8 e-tron از فناوری مشابهی برای قرار دادن یک باتری ۱۱۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. جالب است بدانید که سازنده باتری چینی CATL یک باتری انباشته حتی بزرگتر در اندازه 140 کیلووات ساعتی دارد.

فناوری باتری انباشته گلکسی S24

فناوری باتری انباشته گلکسی S24

بدیهی است که باتری‌های گوشی‌های هوشمند در محیطی بسیار متفاوت در مقایسه با باتری‌های خودروهای برقی کار می‌کنند، اما این گزارش ادعا می‌کند که باید انتظار بهبود ۱۰ درصدی در چگالی انرژی را داشته باشیم.

در مقایسه با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری گلکسی اس ۲۳ اولترا این لزوما به این معنا نیست که گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. سامسونگ به خوبی می‌تواند از فناوری بهبودیافته استفاده کند تا همان ظرفیت را در یک باتری کوچک‌تر قرار دهد، فضایی را برای اجزای دیگر ایجاد کند یا یک تلفن جمع‌وجورتر را طراحی کند. البته ترجیح ما همان افزایش حجم باتری است!

“باتری‌ها” معمولا یکی از اولین قطعاتی هستند که در طول مراحل توسعه یک تلفن هوشمند به بیرون درز می‌کنند، بنابراین احتمالاً به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهیم شنید.

پیش از این، شنیده بودیم که گلکسی اس ۲۴ ممکن است با مشخصات دوربین جدید و تقویت گرافیکی عظیم اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این فناوری جدید باتری به Galaxy S24 کمک قابل توجهی کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/23/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%DB%B2%DB%B4-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا