اخبار فناوری

آیفون 13 پرفروش‌ترین موبایل در بازار موبایل چین در سال 2022 شد – Honor X30 پرفروش‌ترین اندروید در این بازار است.

شاید برند اپل سهم زیادی از بازار موبایل چین نداشته باشد، اما مدل های منحصر به فرد آن رکوردهای جالبی را ثبت می کنند. به عنوان مثال، آیفون 13 در سال 2022 پرفروش ترین تلفن همراه در بازار موبایل چین شد. حتی دو رتبه دیگر توسط اعضای پرویی یک خانواده به دست آمد تا 3 گوشی پرفروش سال 2022 و چینی ها بازار موبایل متعلق به اپل آمریکایی است. در این بین آنر X30 پرفروش ترین اندروید در این بازار است.

پرفروش ترین گوشی موبایل در بازار موبایل چین در سال 2022

داده های جدید ناظر بازار Counterpoint Research نشان می دهد که آیفون 13 پرفروش ترین گوشی هوشمند چین در سال گذشته بوده است. این شرکت همچنین رکورد جدیدی را در این کشور به ثبت رساند و سه مدل آیفون سه جایگاه برتر جدول فروش را به خود اختصاص دادند.

در حالی که محبوبیت مدل پایه آیفون در چین تعجب آور نیست، بدانید که سال 2022 اولین سالی بود که مدل های آیفون پرو در بین 10 گوشی پرفروش قرار گرفتند.

این گزارش حاکی از:

نام تجاری اپل بیش از 10 درصد از حجم فروش گوشی های هوشمند در چین در سال 2022 را به خود اختصاص داد. آیفون 13 با سهم بازار 6.6 درصد پرفروش ترین گوشی هوشمند در چین بوده و از زمان عرضه تاکنون رشد قابل توجهی داشته است. رتبه سوم در سال 2021 ( با سهم 2.3 درصدی. در واقع، فروش آیفون 13 در سال 2022 نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده است.

پس از آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرو دومین و سومین گوشی های پرفروش بازار موبایل چین هستند. این سه آیفون 60 درصد از فروش گوشی های هوشمند اپل در چین در سال 2022 را به خود اختصاص دادند.

این دستاورد با توجه به قیمت بالای این آیفون ها در مقایسه با محصولات برندهای چینی بسیار قابل توجه است. همانطور که از لیست زیر می بینید، سایر تلفن های همراه موجود در لیست 10 دستگاه برتر بازار چین زیر 500 دلار قیمت دارند:

باید بدانید که بازار چین از نظر تعداد مدل های تلفن همراه بسیار متنوع است. مصرف کنندگان چینی در مجموع 980 مدل مختلف گوشی هوشمند را خریداری کرده اند.

همانطور که از لیست بالا می بینید، Honor برنده بزرگ دیگر سال 2022 بود. در این لیست 10 تای، 4 نقطه برای Honor و 2 نقطه برای Vivo وجود دارد. در این لیست نامی از سامسونگ یا شیائومی وجود ندارد.

Honor X30 این دستگاه محبوب ترین موبایل اندرویدی در بازار موبایل چین در سال 2022 بود. این دستگاه توانست 1.8 درصد از کل بازار را به خود اختصاص دهد. همچنین جالب است بدانید که 9 دستگاه از این 10 نت توانستند به شبکه 5G متصل شوند.

Honor X30 با اسنپدراگون 695 و شارژر 66 واتی با قیمت 235 دلار معرفی شد

البته ممکن است سال 2023 برای اپل چندان درخشان نباشد. انتظار می رود اپل امسال با رقابت بیشتری روبرو شود و سهم بازار آن کاهش یابد.

نظر شما در مورد عملکرد اپل در بازار چین چیست؟ به نظر می رسد تغییر استراتژی تیم کوک می توانست اپل را در بازار چین احیا کند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا