اخبار فناوری

آیا تراشه Exynos 2400 با پردازنده گرافیکی چهار برابر قدرتمندتر از Exynos 2200 در Galaxy S24 استفاده خواهد شد؟

داستان سامسونگ و تراشه های اگزینوس آن می تواند تا چند سال تیره و تار باشد و حتی در چنین سالی خبری از آن نیست، اما به نظر می رسد پایانی ندارد. در جدیدترین گزارش ها، مشخص شده است که احتمالاً تراشه Exynos 2400 با پردازنده گرافیکی چهار برابر قدرتمندتر از Exynos 2200 در گلکسی S24 استفاده خواهد شد.

تراشه اگزینوس 2400 در گلکسی اس 24

گزارشی در مورد چیپست Exynos 2400 و به ویژه در مورد پردازنده گرافیکی آن منتشر شده است. طبق این گزارش و حداقل روی کاغذ، نسل بعدی تراشه های سامسونگ کاملا امیدوارکننده به نظر می رسد. گفته می شود که پردازنده گرافیکی Exynos 2400 چهار برابر CU (واحدهای محاسباتی) بیشتر از Exynos 2200 دارد.

تراشه Exynos 2200 اولین دستگاه سامسونگ بود که از پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری AMD RDNA2 استفاده کرد. این پردازنده گرافیکی که Xclipse 920 نام داشت، دارای سه واحد محاسباتی (CU) بود.

همانطور که می گوید، پردازنده گرافیکی Exynos 2400 احتمالاً 12 واحد محاسباتی خواهد داشت. با فرض قدرت این واحدهای محاسباتی باید 4 برابر بیشتر از پردازنده گرافیکی Exynos 2200 باشد.

اگر شایعه جدید درست باشد، Exynos 2400 دارای یک تراشه گرافیکی جدید مبتنی بر RDNA2 با 6WGP خواهد بود. “WGP” مخفف “Workgroup Processor” است و به زبان ساده، یک WGP از دو CU (واحد محاسبه) تشکیل شده است.

سامسونگ همچنین با توسعه دهندگان موتور بازی همکاری نزدیکی داشته است تا فناوری‌های ردیابی پرتو را در جدیدترین تراشه‌های خود پیاده‌سازی کنند، بنابراین Exynos 2400 می‌تواند تراشه‌ای برای گیمرهای موبایل باشد و می‌تواند اولین تراشه‌ای باشد که واقعاً ردیابی پرتو را در تلفن همراه ارائه می‌کند.

شمشیر نوری سامسونگ برای استفاده از Exynos 2400 در Galaxy S24

همانطور که می شنویم، Samsung MX (بخش “تجربه موبایل” سامسونگ) به تولید انبوه تراشه Exynos 2400 چراغ سبز نشان داده است.

یک شایعه جدید می گوید که هدف تولید انبوه Exynos 2400 احتمالاً سری Galaxy S24 خواهد بود. مانند نسل های قبلی، سامسونگ احتمالا با 2 تراشه اگزینوس و اسنپدراگون به سیستم تولید پرچمدار باز خواهد گشت.

ظاهراً این شرکت کره ای در حال تولید انبوه Exynos 2400 با فرآیند تولید 4 نانومتری LPP یا Low Power Plus است. انتظار می رود سری گلکسی اس 24 در اواخر سال 1402 رونمایی شود و حدس هایی که حداقل 9 ماه قبل از معرفی آن انجام شده است ممکن است چندان دقیق نباشد. بنابراین ما باید منتظر گزارش های قابل اعتماد فزاینده باشیم.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید Exynos 2400 می تواند تراشه جالبی باشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا