اخبار فناوری

آیا آیفون 15 پرو از سنسور ToF سونی استفاده خواهد کرد؟

پس از گزارش های متعدد در مورد ابعاد و طراحی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پلاس اکنون گزارش دیگری در مورد یکی از دوربین های پشتی سری Pro منتشر شده است. شنیده ایم که آیفون 15 پرو از حسگر ToF سونی استفاده خواهد کرد.

سنسور ToF سونی در آیفون 15 پرو

اپل قصد دارد اسکنر LiDAR آیفون 15 پرو و ​​پرو پلاس را با تامین کننده جدیدی بهبود بخشد. طبق گزارش Ming-Chi Kuo، سونی جایگزین Lumentum و WIN Semiconductors به ​​عنوان تامین کننده انحصاری سیستم دوربین VCSEL زمان پرواز شد. ToF در مدل های آیفون 15 پرو خواهد بود. این حرکت باید مصرف برق را کاهش دهد یا عملکرد ToF بهتری را در همان مصرف برق ارائه دهد.

این فناوری جدید قرار است پیشرفت های قابل توجهی را در دوربین و برنامه های بالقوه واقعیت افزوده (AR) مدل های آیفون 15 پرو ایجاد کند. فناوری جدید ToF VCSEL سونی قرار است VCSEL و IC درایور را ادغام کند، به این معنی که اسکنر LiDAR می تواند عملکرد ToF بهتری ارائه دهد و انرژی کمتری مصرف کند. از این فناوری می توان به طور قابل توجهی در حالت شب، عکاسی در نور کم و حالت سینما استفاده کرد.

این سنسور ToF جدید سونی با جدیدترین فناوری پردازنده و نمایشگر، می‌تواند مدل‌های آیفون 15 پرو را به کم مصرف‌ترین دستگاه‌ها در کاربردهای فوق‌الذکر تبدیل کند. ترکیبی از این پیشرفت‌ها باید عمر باتری مدل‌های آیفون 15 پرو را متحول کند، زیرا قبلاً شنیده‌ایم که اپل در حال کار بر روی تراشه جدید A17 Bionic و فناوری نمایشگر جدید است.

شایعات در مورد مدل های آیفون 15 پرو به همین جا ختم نمی شود. همچنین انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها دارای پوشش جدید تیتانیوم و لنز پریسکوپ در آیفون 15 پرو مکس باشند که می‌تواند پیشرفت‌های بزرگ‌تری در بخش دوربین به همراه داشته باشد.

دوربین ToF چیست؟ برنامه دوربین ToF در موبایل

به طور کلی، تصمیم اپل برای تغییر به سونی به عنوان ارائه‌دهنده انحصاری ToF VCSEL در مدل‌های آیفون 15 پرو باید در عین کاهش مصرف انرژی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در برنامه‌های دوربین و واقعیت افزوده به همراه داشته باشد.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، اپل همچنین رم مدل های پرو را از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش خواهد داد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سال آینده نقش بیشتری خواهند داشت؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا