اخبار فناوری

آپدیت iOS 15 اپل به صورت رسمی منتشر شد

اپل یک ماه و نیم پیش بتا جدید iOS 15 و iPadOS 15 با ویژگی های جدید منتشر شد. تاریخ انتشار نهایی iOS 15 برای 20 سپتامبر تعیین شده است. خبر خوب این است که چند ساعت از انتشار آخرین آپدیت سیستم عامل تلفن همراه خود یعنی به روزرسانی iOS 15 می گذرد و این به روز رسانی با iPadOS 15 و watchOS 8.0 عرضه می شود.

اپدیت اپل iOS 15

بنابراین اجازه دهید با کدام شروع کنیم iPhone ها به روزرسانی iOS 15 را دریافت می کنند؟

لیست دستگاه های به روز رسانی IOS 15

آیا سامسونگ به روز رسانی اصلی خود را به 3 سال افزایش داده است؟ آیا این بدان معناست که او می خواهد به آپدیت پایه 4 ساله اپل نزدیک شود؟ مشکلی نیست ، اپل پوشش بروزرسانی iOS 15 را به iPhone 6s گسترش می دهد ، بنابراین نیازی به صحبت نیست. چه زمانی بروزرسانی IOS 14 برای iPhone 6s بعداً ، بسیاری از کاربران شوکه شدند ، برخی از کاربران در مورد نصب یا عدم نصب آن تردید داشتند.

حال با انتشار لیست رسمی اپل برای بروزرسانی iOS 15 ، شاهد حضور نام این دستگاه نیز هستیم!

بروزرسانی IOS 15 برای این آیفون ها ارائه شده است

بروزرسانی IOS 15 برای این آیفون ها ارائه شده است

همانطور که مشاهده می کنید ، iPhone های زیر می توانند iOS 15 را نصب کنند:

  1. 1- خانواده آیفون 12 (معرفی شده در سال 2020)
  2. 2- خانواده آیفون 11 (معرفی شده در سال 2019)
  3. 3- خانواده iPhone XS (معرفی شده در سال 2018)
  4. 4- خانواده iPhone X و iPhone 8 (معرفی شده در سال 2017)
  5. 5- خانواده آیفون 7 (معرفی شده در سال 2016)
  6. 6- خانواده iPhone 6s (معرفی شده در 2015)
  7. 7- آیفون های نسل اول و دوم SE
  8. 8- iPod touch نسل 7

iPhone 6s 2015 با تراشه 14 نانومتری اپل A9 ارائه شده است. این دستگاه با iOS 9 متولد شد و همچنین عصر Galaxy S6 سامسونگ است. Galaxy S6 با اندروید 5 عرضه شد و رسماً به اندروید 7 بروزرسانی شد. پشتیبانی از این پرچمدار زیبا سامسونگ در سال 2017 به پایان رسید ، اما همتایان آن ، iPhone 6s ، اکنون به روز رسانی iOS 15 را در سال 2021 دریافت خواهند کرد.

با وجود اینکه به روز رسانی سیستم عامل جدید اپل عملکرد بسیار اساسی را ارائه نمی دهد (جدا از اعلان ها به عنوان مثال) ، باز هم مشوق تشویق بزرگی برای به روز رسانی دستگاه است.

اپدیت اپل iOS 15

اپدیت اپل iOS 15

iOS 15 چه ویژگی هایی ارائه می دهد؟

سیستم عامل iOS 15 اپل یک ویژگی جالب جدید ارائه می دهد.

ویژگی های جدید در Face Tom

ویژگی های جدید در Face Tom

تماس تصویری FaceTime اکنون طبیعی تر ، آسان تر و بیشتر شبیه یک مکالمه واقعی است. از طرف دیگر ، برنامه تماس تصویری اپل از صدای فضایی پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد مکالمات خود را به صورت رودررو پخش کنید. یکی دیگر از ویژگی های جالب که برای واضح تر شدن صدا اضافه شده است ، قابلیت حذف نویز است که صدای شما را بر صداهای مزاحم اطراف خود اولویت می دهد. هنگام تماس حضوری ، نمای شبکه جدید و حالت عمودی جدید وجود دارد. در نهایت ، SharePlay به شما امکان می دهد در هنگام تماس تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. و سرانجام ، کاربران اندروید و ویندوز ، پس از سال ها انتظار برای این برنامه ، اکنون می توانند همه ویژگی ها را دریافت کنند. البته تفاوت این است که هیچ برنامه جداگانه ای برای این سیستم عامل ها وجود ندارد ، اما کاربران می توانند تماس ویدئویی خود را از طریق وب انجام دهند. در تماس تصویری FaceTime می توانید تمام جزئیات این ویژگی را بخوانید.

اعلان های جدید در iOS 15 ظاهر می شود

اعلان های ظاهر جدید

اعلان های ظاهر جدید

در نهایت تبلیغات تغییر کرد تا از ظاهر شلوغ و گیج کننده آنها متمایز شود. به لطف ویژگی جدید iOS 15 به نام Notification Summary ، یک لیست بی پایان از اعلان ها دیگر صفحه قفل شلوغ شما را نشان نمی دهد و تشخیص اعلان مورد نظر از موارد مهم و بی اهمیت آسان تر است. این کار با جایگزینی یک کاشی بزرگ با اعلان های متعدد ، به جای نمایش اعلان ها به صورت جداگانه و یکی زیر دیگری انجام می شود.

قابلیت نوشتار زنده

قابلیت نوشتار زنده

قابلیت نوشتار زنده

با الهام از ویژگی Google Lens ، اپل به شما امکان می دهد متن را از تصاویر گرفته شده ، اسکرین شات ها و سایر تصاویر جدا کنید. اپل این ویژگی را Live Text نامید که کاملاً بصری و مفید به نظر می رسد. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا چنین قابلیتی زودتر معرفی نشد! اپل ادعا می کند که تمام مراحل جداسازی متن از تصویر توسط دستگاه انجام می شود و رمزگذاری می شود ، بنابراین هیچ اطلاعات حساسی ارسال نمی شود. این ویژگی در حال حاضر تنها از 7 زبان مدرن دنیا پشتیبانی می کند.

اپل والت با ویژگی های جدید

والت اپل جدید

والت اپل جدید

اکنون Apple Wallet با افزودن شرایط بهتر ، نیازی به کیف پول و کلیدهای فیزیکی ندارد. پس از اسکن کارت های اعتباری و بدهی ، این برنامه اکنون از یک کارت UWB فیزیکی پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد قفل ماشین و سایر دستگاه های قفل شده الکترونیکی خود را با iPhone یا Apple Watch باز کنید. BMW و هتل زنجیره ای Hyatt از جمله اولین هایی هستند که با ویژگی های جدید Wallet کاملاً سازگار هستند. اما این همه ماجرا نیست: در ایالات متحده ، اجازه دارید شناسنامه خود را در خانه بگذارید و به جای آن از کیف پول استفاده کنید. به سادگی کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی خود را اسکن کنید و مطمئن شوید که می توانید در هر مکانی بدون خطر گم شدن از آن استفاده کنید. TSA همچنین ظاهراً به شما اجازه می دهد بدون نیاز به شناسه فیزیکی ، روالهای امنیتی فرودگاه را فقط با یک کیف پول انجام دهید.

برنامه آب و هوایی اصلاح شده

برنامه جدید آب و هوا اپل با هدف سهولت استفاده مجدد طراحی شده است ، بنابراین نه تنها تصاویر آن بهبود یافته است ، بلکه ویژگی های جدیدی نیز به برنامه اضافه شده است. ما یک رادار بهبودیافته داریم که دما و بارش را روی نقشه به صورت تعاملی نمایش می دهد و مشاهده به روز رسانی ها و پیش بینی های آب و هوا را برای یک منطقه خاص آسان تر می کند.

سایر تغییرات در iOS 15

از دیگر موارد افزوده شده به این سیستم عامل می توان به بهبود نقشه های اپل (Apple Maps) اشاره کرد که در حال حاضر ویژگی های جزئی اما کاربر پسند به آن افزوده شده است. مثلا Apple Maps جزئیات بیشتری را در شهرهای منتخب نشان می دهد. هنگام حرکت در مسیر ، جهت های AR و نقشه های سه بعدی نیز نمایش داده می شود.

اپل کارت بهبود یافته

اپل کارت بهبود یافته

همچنین برنامه iMessage نیز دستخوش تغییراتی شده است. پس از آن ، تصاویری که می خواهید به اشتراک بگذارید می توانند به مجموعه عکس های متعدد تبدیل شوند. همچنین می توانید مستقیماً عکس ها را پیش نمایش داده ، عکس های مشبک را مشاهده کرده و بدون اشغال کل صفحه به سرعت آنها را به اشتراک بگذارید.

شما آپدیت جدید iOS 15 فهمیدی؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا