اخبار فناوری

آمار فروش گوشی های هوشمند اروپایی در سه ماهه سوم سال 2022: کاهش 16 درصدی نسبت به سال گذشته

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط موسسه آمار نقطه مقابل، به نظر می رسد تقاضا برای گوشی های هوشمند در اروپا رو به کاهش است. بازار اروپا برای فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است و ناظران بازار می گویند که این عمدتا به دلیل مشکلات اقتصادی است. در همین حال، با وجود ضررهای قابل توجه، سامسونگ همچنان برتری خود را در این سه ماهه حفظ کرد و شیائومی نیز با سرمایه گذاری در بازار روسیه به رتبه دوم صعود کرد.

آمار فروش گوشی های هوشمند اروپایی در سه ماهه سوم سال 2022

سهم بازار گوشی های هوشمند سامسونگ در اروپا از 35 درصد در سه ماهه سوم 2021 به 33 درصد در سه ماهه سوم 2022 افزایش یافت. این شرکت موفق شد فروش گوشی های هوشمند را به 13.5 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم افزایش دهد. فروش آیفون اپل نیز 12 درصد کاهش یافت، در حالی که شیائومی با رشد 4 درصدی به دومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند اروپا پس از سامسونگ تبدیل شد.

آمار فروش گوشی های هوشمند اروپایی در سه ماهه سوم سال 2022

آمار فروش گوشی های هوشمند اروپایی در سه ماهه سوم سال 2022

طبق تحقیقات Counterpoint، شیائومی و ریلمی با تمرکز بر بازار روسیه، سهم بازار خود را در اروپا بهبود بخشیدند. اپل و سامسونگ پس از حمله به اوکراین از بازار روسیه خارج شدند که به شیائومی و ریلمی اجازه داد از غیبت خود در این بازار خاص استفاده کنند و در نتیجه سهم خود را در اروپا بهبود بخشند.

با وجود این تغییرات، سامسونگ با 33 درصد از فروش گوشی های هوشمند، رهبری خود را در اروپا حفظ کرد. شیائومی با 23 درصد در جایگاه دوم و اپل 21 درصد از بازار را در سه ماهه سوم سال 2022 در اختیار دارند. همچنین ریلمی با 5 درصد و اوپو با 4 درصد چهارمین و پنجمین تولیدکنندگان بزرگ اروپا در این فصل بودند.

ناظران بازار می‌گویند اپل می‌توانست بهتر عمل کند، اما مشکلات مربوط به قرنطینه در چین مانع عرضه گسترده‌تر آیفون ۱۴ در اروپا شد. فروش اپل کمتر از حد انتظار بود زیرا عرضه برخی از سری آیفون 14 تا سه ماهه چهارم 2022 به تعویق افتاد.

نظر شما درباره آمار فروش گوشی های هوشمند در اروپا در سه ماهه سوم سال 2022 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا