اخبار فناوری

آستانه مصرف منصفانه اینترنت ماهواره ای استارلینک 1 ترابایت در ماه تعیین شده است

اینترنت ماهواره ای استارلینک هنوز در مراحل ابتدایی است. در شروع هر کسب و کاری پیشنهادات جذابی برای کاربران وجود دارد. استفاده نامحدود از اینترنت یکی از پیشنهادات استارلینک به کاربران بود. اما با توجه به افزایش مستمر تعداد کاربران، آستانه مصرف منصفانه اینترنت ماهواره ای استارلینک 1 ترابایت در ماه تعیین شده است.

آستانه استفاده منصفانه اینترنت ماهواره ای Starlink

اخیراً کاربران اینترنت ماهواره ای پیوند ستاره ای مردم آمریکای شمالی شروع به دریافت پیام هایی می کنند مبنی بر اینکه استفاده از اینترنت آنها دیگر نامحدود نیست. Starlink نه تنها سرعت دانلود سریع‌تر خود را از طرح‌های مسکونی به طرح‌های تجاری منتقل کرده است، بلکه اکنون آستانه استفاده 1 ترابایتی را مشخص می‌کند.

از این ماه مشترکان اینترنت ماهواره ای پیوند ستاره ای افرادی که بیش از 1 ترابایت در ماه از اینترنت استفاده می کنند، در ساعات اوج مصرف (یعنی از 7 صبح تا 11 شب) سرعت کمتری خواهند داشت. خارج از ساعات اوج مصرف (یعنی 11 شب تا 7 صبح) استفاده کنید اما محدودیت سرعت را شامل نمی شود. این راهی برای تشویق مشترکین است که دانلودهای سنگین خود را به ساعات آرام‌تر شب منتقل کنند.

پیام Starlink در مورد محدودیت های جدید

پیام Starlink در مورد محدودیت های جدید

طبق سیاست جدید استفاده منصفانه Starlink که جمعه برای مشترکین آمریکای شمالی منتشر شد، کاربرانی که از محدودیت استفاده منصفانه 1 ترابایت در ماه فراتر رفته اند، می توانند با پرداخت 25 سنت به ازای هر گیگابایت محدودیت سرعت خود را حذف کنند.

اسپیس ایکس به گسترش پوشش Starlink به کشورها و مناطق جدید ادامه می دهد و به طور مداوم مشتریان تجاری جدیدی را جذب می کند. این شرکت اجازه داد ارائه اینترنت از طریق ماهواره در وسایل نقلیه متحرک او همچنین وسایل نقلیه ای مانند کاروان، قایق، قایق بادبانی یا کشتی های تفریحی را دریافت کرد.

کاهش سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink یا 60 مگابیت بر ثانیه با افزایش تعداد کاربران

مشتریان جدید بر سرعت دانلود Starlink اینترنت تأثیر گذاشتند و باعث کاهش 54 درصدی در سه ماهه دوم سال جاری شدند. در همین حال اینترنت ماهواره ای Starlink میانگین سرعت دانلود در ایالات متحده، به حدود 60 مگابیت در ثانیه کاهش می یابد.

میانگین سرعت اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس استارلینک در سراسر جهان چقدر است؟

قبل از افزایش کاربران، Starlink طرحی با سرعت 350 مگابیت بر ثانیه در بخش مسکونی اعلام کرده بود. در حال حاضر، این پهنای باند در گزینه های تجاری که بسیار گران تر هستند نشان داده شده است.

Starlink می گوید مشتریان استاندارد در بسته های اینترنت ثابت خود می توانند سرعتی بین 20 تا 100 مگابیت بر ثانیه داشته باشند.در حالی که برای مشتریان تجاری این ارقام دو برابر شده و به 40 تا 220 مگابیت در ثانیه می رسد.

با شرایط جدید، کاربران سنگین به این نتیجه رسیده اند که حفظ دو اشتراک اینترنت ماهواره ای Starlink ارزان تر است. با این حال، Starlink این را می گوید کمتر از 10 درصد از مشترکان از محدودیت استفاده ماهانه 1 ترابایت از اینترنت فراتر رفته اند و این سیاست بر بسیاری از کاربران تأثیر نخواهد گذاشت.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما اینترنت ماهواره ای استارلینک در آینده چه محدودیت هایی ایجاد خواهد کرد؟ آیا آستانه استفاده منصفانه از اینترنت ماهواره استارلینک معقول است؟ چند گیگابایت اینترنت در ماه استفاده می کنید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا